به حسن یزدانی نمی‌گویند بفرمایید مدال المپیک!

رئیس فدراسیون کشتی ایران می‌گوید کسی به یزدانی و کشتی‌گیران المپیکی ایران نمی‌گوید بفرمایید مدال المپیک!
تصویر به حسن یزدانی نمی‌گویند بفرمایید مدال المپیک!

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کشتی، اظهار داشت: بار چندم است که وزیرمحترم ورزش و جوانان محبت کردند به بچه‌ها (تیم ملی کشتی) سر می‌زنند. یک نکته را باید بگویم تا شما بدانید حداقل هفته‌ای یک بار پیش آقای هاشمی هستم و اتفاقات مربوط به المپیک را دنبال می‌کنند، به ریز آمار همه ملی‌پوشان (کشتی) را می‌گیرد.

وی افزود: مثلاً آن زمانی که کتف حسن خراب بود، به ریز از من آمار می‌گرفت. در چه وضعی است؟ پزشک معالج چه صحبتی داشته است؟ یعنی تا ریز موارد را دنبال می‌کند. چون ۴۰ سال است که خودش فوتبال بازی می‌کند و در ورزش بوده، همه چیز را با جزئیات دنبال می‌کند و همیشه به کشتی کمک کرده است. آدم باید خیلی انصاف داشته باشد و بگوید که او با دل و قلبش کشتی را دوست دارد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به زمان حضور تصدی مسئولیت کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک، تصریح کرد: آقای هاشمی آن زمان که در کمیته ملی المپیک هم بود انصافاً هر کاری توانستند برای ما (کشتی) انجام دادند. جلسه‌ای نبوده که من از ایشان کاری را بخواهم و او جلوتر از من نباشد. برای مثال سال گذشته کاری که برای لیگ‌مان انجام داد و... انصافاً ما فقط باید بگوییم ممنونیم آقای هاشمی.

دبیر با اشاره به دیالوگی که با شهید رئیسی در مورد خدمات وزیر ورزش و جوانان در جلسه تجلیل از مدال‌آوران داشت، تاکید کرد: خدا، آقای رئیسی را رحمت کند. یک هفته قبل از شهادت آقای رئیسی، در مراسم تجلیل از مدال‌آوران، ما بالای جایگاه رفتیم و به آقای رئیسی گفتیم که از آقای هاشمی تشکر می‌کنیم. انصافاً ایشان کار را خوب می‌چرخاند. ما از شما ممنونیم. آقای هاشمی گفت نه ایشان شوخی و شکست نفسی می‌کند. آقای رئیسی در واکنش به این صحبت‌ها گفت آقای دبیر با پدرش هم تعارف ندارد! هر چه باشد راستش را می‌گوید. ما واقعاً ممنونیم.

وی افزود: آقای هاشمی برای اینکه دست خالی در این جلسه حاضر نشود. دیروز یک جایزه خوب برای فرنگی‌کاران و همچنین برای آزادکاران در نظر گرفت. که ما مکلف شدیم تا ظهر وقتی پول به دست ما رسید به حساب ملی‌پوشان واریز شود. محسن نژاد چه خوشحال شد؟! در هر صورت از شما آقای هاشمی ممنون هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی با تمجید از عملکرد وزیر ورزش اظهار داشت: در هر حوزه‌ای بگویم وزیر ورزش چقدر به ما کمک می‌کند، کم است. در بحث فنی، ساخت و ساز، اسکان و المپیک این طرف و آن طرف. آقای هاشمی انصافاً مانند برادر بزرگتر من است. من این توفیق را داشتم که چهار سال به عنوان نایب رئیس ایشان در کمیته ملی المپیک کار کردم. آنجا با گوشت و پوست و استخوانم حس کردم که با تمام وجودش به کشتی کمک می‌کند. آقای هاشمی ما ممنون هستیم و در خدمت شما هستیم.

دبیر با اشاره به برنامه‌های فدراسیون کشتی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان برای المپیک پاریس تصریح کرد: کار ما برای المپیک پاریس بعد از توکیو شروع شد. مرحله اصلی کار ما بعد از المپیک توکیو شروع شد. بعد از آن اتفاق ۱۵ ثانیه‌ای که برای حسن یزدانی مقابل تیلور افتاد از همان جا بود که کار حسن آقا شروع شد. یک مرحله دیگر کار هم در یکسال اخیر آغاز شده است. بچه‌ها و مربیان اردوهای سنگین را پشت سر می‌گذارند. واقعیت را باید در حضور دوربین‌ها هم بگویم، کار ما در المپیک سخت است.

وی افزود: مثلا بعد از انقلاب در کشتی آزاد المپیک ۳ مدال طلا گرفتیم. بعد آقا کمیل با آن اتفاقی که برای حریفانش افتاد، مدال برنزش به طلا تبدیل شد. در اصل روی سکو ۳ مدال داشتیم یا در فرنگی خودمان را کشتیم، ۳ مدال گرفتیم که استثنایی‌ترین دوره تاریخ کشتی فرنگی ایران بود. بعدش هم یک مدال گرفتیم. بعد از انقلاب، ۳ مدال طلا در آزاد یا فرنگی ۳ یا ۴ طلا گرفتیم. اینکه فکر کنیم همین طور راحت به ما مدال طلا می دهند نه اینطور نیست. من جلوی همه بگویم که ما یک مدال طلا بگیریم، بُردیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان دلایل طرح این آمارها عنوان کرد: این حرف را می‌زنم که سطح توقعات بالا نرود. کار سخت و بازی‌های المپیک است. من به عنوان مسئول فنی و کشتی‌گیر در المپیک حاضر بودم. در ۲ دوره‌ فقط به عنوان کشتی‌گیر آنجا بودم، می‌دانم کار آنجا چقدر است. این حرف‌ها را می‌گویم که بار را روی دوش کشتی نیندازند. کشتی یک مدال طلا بگیرد، برنده است و باید کلاه‌خودمان را بالا بندازیم و خدارا هم شکر می‌کنیم. می‌خواهم فشار روی دوش بچه‌ها نباشد و راحت تمرین کنند.

وی در مورد زمان اعزام کاروان ملی‌پوشان کشتی به رقابت‌های المپیک، گفت: اوایل مرداد ماه زمان اعزام ما است. با کمک‌هایی که شما کردید همه کار بچه‌ها پیش رفته است از شما ممنونیم، با پیگیری که شما کردید کار آقای احسان امینی و بهمن میرزایی درست شد. این کل کار ماست است و بچه‌ها در اوج تمرین سنگین خود هستند. فکر می‌کنم ۲ هفته دیگر از کار سنگین‌شان باقی مانده است. دیگر بقیه کار دست خداست و ما مامور به وظیفه هستیم. بچه‌ها کارشان را خوب انجام می‌دهند. وقت و زندگی شان را گذاشتند.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد وضعیت حسن یزدانی، عنوان کرد: در مورد حسن یزدانی باید بگویم آبان سال گذشته عمل جراحی انجام داد و برگشتش سخت بود. از سه جا کتف او عمل شده بود. این طور نیست که بگویند بفرمایید حسن آقا! مدال طلا آماده است. آن پسری که آمده(اشاره به کشتی‌گیر آمریکایی) هم کشتی‌گیر خوبی است. اما بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و اینطور نیست که با تعریف از رقیب، روحیه‌شان خراب شود.

وی افزود: بچه‌های ما حرفه‌ای هستند. تجزیه و تحلیل می‌کنند و حریفان را می‌شناسند. اینجوری نیست که چون میرزازاده چون سال گذشته، طلا گرفته امسال هم در المپیک طلا می‌گیرد. در سال ۲۰۱۱ تقوی قهرمان دنیا شد. در دور اول یا دوم المپیک ۲۰۱۲، اوت شد. المپیک اینطوری است؛ قهرمان دنیا که ۲ طلای جهان داشت در ۲۰۱۲ روی سکو نرفت. آقای هاشمی شما که در این مورد توجیه هستید و الحمدالله در همه رده‌های کمیته المپیک و وزارت بودید، این موارد را می‌گویم مردم بدانند که المپیک سخت است و چیزی معلوم نیست.

منبع: ایسنا

694833