کاندیداها در مناظره‌ها بگم بگم و افشاگری نکنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر، افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند که این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند.
تصویر کاندیداها در مناظره‌ها بگم بگم و افشاگری نکنند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌گو با خبرنگاران، به پشت سر گذاشتن مرحله اول انتخابات با شور و هیجان مردم اشاره کرده و گفت: از بین کاندیداهای تأیید شده شورای نگهبان، ۲ نفر از کاندیداها جناب آقای پزشکیان و جناب آقای جلیلی به دور دوم راه یافتند. انشاالله جمعه داستان انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری نتیجه می‌رسد و کار تمام می‌شود.

وی در رابطه با رعایت اخلاق انتخاباتی میان نامزدها و طرفداران آنها همچنین ستادهایشان بیان کرد: مسئله اخلاق مداری و رعایت شئونات انسانی و اخلاقی، مخصوصاً از سوی کسانی که در حد و اندازه ریاست جمهوری ظاهر می‌شوند مسئله بسیار مهمی است، انشاالله هر دو کاندیدای محترم اخلاق انتخاباتی را کاملاً رعایت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین سرمایه اجتماعی را مهمترین مسئله کشور دانست و افزود: خواهش ما از کاندیداهای محترم این است که ان‌شاءالله در مناظره‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند عمدتاً به طرح مسائلی بپردازند که می‌توانند انجام دهند و توان انجام آن را دارند همچنین راهکارهایی برای اجرای آن دارند.

افشاگر، اول خودش تخریب می‌شود

باهنر در ادامه گفت: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر و مسائل نظیر آن در مسیر انتخابات و مناظره‌ها اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد به سرمایه اجتماعی ضربه می‌زند. یعنی در نگاه مردم که تماشاگر و نظاره‌گر این حرف‌ها هستند، بیش از آن‌که رقیب تخریب شود، خود فرد گوینده تخریب می‌شود.

وی بار دیگر بر حفظ سرمایه اجتماعی تاکید کرد و افزود: سرمایه‌های اجتماعی برای کشور ما بسیار مهم است و ان‌شاءالله ۲ کاندیدای محترم محبت کنند و در رابطه با برنامه‌های خودشان و اقداماتی که می‌توانند به انجام دهند، و آن اقداماتی که تعهد می‌کنند و خدای ناکرده فردا شرمنده اجرای آن تعهدات در مقابل مردم نمی‌شوند، بیان کنند.

نامزدها از کارهای خودشان بگویند و بگم بگم نکنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین گفت: بهتر این است که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رزومه و کارهای خودشان و از تأثیراتی که در گذشته در جریان اداره مملکت داشتند، بگویند. داستان افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند، این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند و ظلم عظیمی به نظام جمهوری اسلامی است.

باهنر ادامه داد: خواهش من این است که ان‌شاءالله دو نامزد بیش از مرحله اول رعایت حال همدیگر را بکنند و بیش از آنها حال شنوندگان و مردمی که مناظره‌ها را می‌بینند، مراعات کنند و به تعبیر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه عالم مظهر خداست در عالم و در محضر خدا معصیت نکنید. ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد و آینده خوب و بهروزی تمام برای ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی آرزومندم.

منبع: مشرق

694810