واکنش مهدوی‌کیا به شایعه بازگشت به فوتبال ایران/ صعود ساده به جام‌جهانی؟ از این خبرها نیست!

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید، تیم‌ملی در راه صعود به جام‌جهانی راه سختی در پیش دارد.
تصویر واکنش مهدوی‌کیا به شایعه بازگشت به فوتبال ایران/ صعود ساده به جام‌جهانی؟ از این خبرها نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی مهدوی‌کیا درباره حضورش در مراسم قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار کرد: مراسم خوبی برگزار شد و نظم خوبی حاکم بود. به هر حال مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی بود و تیم‌ها می‌خواستند هرچه زودتر رقبای خود را بشناسند. قرعه‌ها هم بد تقسیم نشد. با توجه به اینکه ۸ ونیم سهمیه به آسیا اختصاص داده شده، فرصت خوبی برای برخی تیم‌هاست که تا به حال به جام‌جهانی نرفته‌اند تا تلاش کنند به این رقابت‌ها برسند.

وی در ادامه گفت: بیشتر شدن تعداد سهیمه آسیا برای حضور در جام‌جهانی برای قدرت‌های فوتبال آسیا حاشیه امن را بیشتر کرده است اما در فوتبال بازی ساده وجود ندارد و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. با این حال صعود به جام‌جهانی نسبت به گذشته ساده‌تر شده است. قبلا دو تیم، یا سه تیم یا این اواخر ۴ تیم از آسیا به جام‌جهانی صعود می‌کردند اما الان شرایط ساده‌تر شده است.

مهدوی‌کیا درباره دیدارش با امیرقلعه‌نویی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی هم گفت: در حاشیه مراسم دیداری با آقای قلعه‌نویی داشتم و برای تیم‌ ملی آرزوی موفقیت کردم که ان‌شاءالله به عنوان تیم اول از گروه خود راهی جام‌جهانی شود.

او درباره عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم ملی هم گفت: تیم‌ملی به همراه آقای قلعه‌نویی به عنوان تیم اول از گروهش به این مرحله صعود کرده که از این نظر نتیجه خوبی کسب شده است. ما در گروهی بودیم ازبکستان حضور داشت که تیم خوبی است. آنها سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت چون در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام داده‌اند.

مهدوی‌کیا درباره جام‌جهانی ۲۰۲۶ هم گفت: امیدوارم به عنوان تیم اول به این رقابت‌ها صعود کنیم و با توجه به اینکه جام‌جهانی ۴۸ تیمی شده است، بتونیم از گروه خودمان به دور بعد برسیم.

او درباره انتقادهایی که از عملکرد امیر قلعه‌نویی می‌شود هم گفت: به نظر من کار تیم‌ ملی اصلا ساده نیست. همه تیم‌ها سخت کار می‌کنند و رقبا قدرتمند هستند. ببینید فوتبال اردن چه پیشرفتی کرده یا تیم‌هایی مثل قرقیزستان و فلسطین به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی صعود کرده‌اند. این نشان می‌دهد که ما کار ساده‌ای نداریم. اگر فکر می‌کنید به راحتی از گروه خودمان به جام‌جهانی می‌رسیم، خیر! از این خبرها نیست. کره شمالی و قرقیزستان تیم‌های ناشناخته هستند، بنابراین کار بسیار سخت است اما تیم‌ ملی ایران پتانسیل این‌ را دارد که به عنوان تیم اول به جام‌جهانی صعود کند.

مهدوی‌کیا درباره اینکه اهالی فوتبال ایران از امیر قلعه‌نویی می‌خواهند در مقطع کنونی در تیم‌ ملی جوانگرایی کند، گفت: بالاخره تیم ملی باید پوست اندازی کند، البته این موضوع به صلاح‌دید مربی است که هر زمانی نیاز بود بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه کند.

او در پایان درباره اینکه آیا پیشنهادی از فوتبال ایران برای هدایت تیمی دارد یا خیر؟ گفت: به فوتبال ایران فکر نمی‌کنم و پیشنهادی هم ندارم.

منبع: ایسنا

694769