خداداد عزیزی؛ منتقد فصلی!/ کدام حرفت را باور کنیم!

چرا انتقادهای خداداد عزیزی از کادرفنی تیم ملی به اندازه کافی پذیرفتنی نیست؟
تصویر خداداد عزیزی؛ منتقد فصلی!/ کدام حرفت را باور کنیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، حضور خداداد عزیزی در تلویزیون برای کارشناسی مسابقات یورو۲۰۲۴ یک‌بار دیگر خبرساز شد؛ البته این مرتبه نه به‌خاطر کل‌کل‌های لوس و بی‌مزه با جواد خیابانی یا قهر با مجری و همستر بازی کردن! این مرتبه بخش‌های وایرال شده از حضور خداداد در شبکه ورزش، به انتقادات تند و تیز او از کادر فنی تیم ملی ایران مربوط می‌شد. عزیزی در بخشی از سخنانش حرف‌های مهدی طارمی را در مورد اینکه در بازی رفت ایران و ازبکستان در تاشکند حاشیه‌هایی در اردو رخ داده تأیید کرد، هرچند نخواست بیشتر و دقیق‌تر در مورد آنها صحبت کند. با این حال بخش بی‌پرواتر و جنجالی‌تر نطق عزیزی جایی بود که او سراغ مسائل فنی رفت: «تیم ملی به زور سوریه و فلسطین جنگ‌زده را برد. بعد از بردن فلسطین مربی تیم آمد و گفت ما به سبک منچسترسیتی بازی کردیم. بعد هم که تیم به قطر باخت و اوت شد. حالا سرمربی تیم ملی می‌گوید مهمانانی باید به تلویزیون دعوت شوند که خصومت شخصی نداشته باشند. چشم، من از مدیران صداوسیما می‌خواهم از این به بعد لیست مهمان‌ها را با سرمربی تیم ملی هماهنگ کنند.»

به این سخنان در فضای مجازی توجه زیادی شد و خیلی‌ها هم آن را تأیید و تحسین کردند. بخشی از مطالب هم قاعدتا درست است و در این ماه‌ها مکرر گفته شده، اما نکته اینجاست که این حرف‌ها از زبان شخص خداداد عزیزی چندان پذیرفتنی نیست. شاید اگر خداداد یک سال پیش چنین چیزهایی می‌گفت، همدلی با او بیشتر می‌بود اما او در این بازه زمانی یک‌بار به‌عنوان مشاور سرمربی کنار امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و چند ماهی هم کار کرد. از قضا در آن دوران دیدگاه‌های عزیزی کاملا فرق داشت و او نه‌تنها از سرمربی تیم ملی، بلکه حتی از دستیاری در حد سعید الهویی هم تمجید می‌کرد!

همان روزها اظهارنظری از خداداد در رسانه‌ها منتشر شد با این مضمون که: «من فکر می‌کنم یکسری از اینها با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند. یک عده دوستش ندارند، درحالی‌که نتایج نشان می‌دهد عملکرد او بد نبوده است. مگر در زمان کارلوس کی‌روش این تیم ملی به لبنان نباخت؟ من فکر می‌کنم فقط در زمان اسکوچیچ بود که تقریبا شبیه این نتایج را گرفتیم. برخی از اینها دنبال کار و منافع خودشان هستند. منتظرند تا تیم نتیجه نگیرد و قلعه‌نویی را بکوبند.» خب حالا آن حرف‌ها را در زمان مسئولیت در تیم ملی کنار حرف‌های امروز بگذارید تا معلوم شود چرا پذیرفتن ایده‌های آقای عزیزی آسان نیست!

منبع: همشهری

694767