قیمت دلار بعد از انتخابات به چه عددی می‌رسد؟

​قیمت دلار در دومین روز هفته با افزایش پلکانی، در سقف کانال اول کریدور ششم معامله شد.
تصویر قیمت دلار بعد از انتخابات به چه عددی می‌رسد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روند افزایشی این اسکناس مقاومت کوتاه‌مدت را شکسته است. کارشناسان اقتصادی کانال سوم از کریدور ششم را مقاومت بعدی اسکناس دلار می‌دانند.

قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش ۷۰۰ تومانی در روند افزایشی بازگشایی شد و با کانال دوم از کریدور ششم فقط ۵۰ تومان فاصله داشت. در حالی که معامله‌گران معتقدند دلار پشت سنگر انتخابات پنهان شده و رشد تقاضا را صعودی می‌دانند، اما پیش‌ بینی کارشناسان اقتصادی برای هفته دوم تیر ثبات نسبی و حتی برگشت به کریدور پنجم بود؛ این در حالی است که افزایش دو روز ابتدایی هفته، دلار را از کریدور پنجم دور کرده است.

پیش بینی قیمت دلار

به نظر می‌رسد موضوع برگزاری انتخابات و کشیده شدن به دور دوم، برای بازارهای مالی همچنان نقش بازدارنده دارد؛ زیرا به اعتقاد کارشناسان اقتصادی رشد تقاضا در تابستان صعودی است و با در نظر گرفتن این موضوع، روند رشد ارزش در قیمت دلار چندان چشمگیر نبوده است.

برخی معامله‌گران با استناد به روند رفت و برگشتی قیمت دلار در سال گذشته، می‌گویند دلار بار دیگر و بعد از تعیین تکلیف انتخابات به پله‌های پایانی کریدور پنجم برمی‌گردد. آنها معتقدند الگوی فعلی قیمت‌ دلار مشابه سال گذشته است که در منطقه ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت.

تتر در کانال ۶۲ هزار تومانی نشست

قیمت درهم روز یکشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۹۶۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان رشد کرد. قیمت تتر روز یکشنبه روی رقم ۶۲ هزار تومانی ایستاد و رشد ۷۰۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس با رشد هزار و ۴۰۰ تومانی روی قیمت ۷۸ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افزایش هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۷۳۰ تومانی ایستاد. گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومانی عرضه و ۱۰۰ تومان گران شد.

منبع: تجارت نیوز

694756