۱۰ شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

سینمای آخرالزمانی که به موضوعات مربوط به پایان دنیا و پیامدهای آن می‌پردازد، یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار و جذاب در صنعت سینما محسوب می‌شود.
تصویر ۱۰ شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، آنچه سینمای آخرالزمانی را به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کند، تنها جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز و تصاویر دیدنی آن نیست، بلکه عمق فلسفی و اجتماعی موضوعاتی است که در این فیلم‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود. این فیلم‌ها معمولاً سوالاتی بنیادی درباره بقا، اخلاق، فناوری و ذات انسان مطرح می‌کنند و مخاطبان را به سمت تأمل درباره این مسائل می‌کشانند.

سینمای آخرالزمانی اغلب با به تصویر کشیدن جهانی ویران‌شده و به هم‌ریخته، مخاطبان را به فکر فرو می‌برد که در مواجهه با بحران‌های بزرگ، انسان‌ها چگونه رفتار خواهند کرد. این فیلم‌ها به بررسی واکنش‌های انسانی در شرایط حاد می‌پردازند و نشان می‌دهند که چگونه امید، ترس، عشق و از خودگذشتگی در چنین شرایطی بروز می‌کنند.

در اینجا فهرستی از معروف‌ترین و بهترین فیلم‌های آخرالزمانی را به ترتیب امتیازی که در وبسایت IMDb به دست آورده‌اند (از کمتر به بیشتر) ملاحظه می‌کنید.

۱. ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.5/10

این یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک پساآخرالزمانی است که تا به حال ساخته شده. طرفداران کیلین مورفی حتما از دیدن این بازیگر در نقش اصلی فیلمی که همچنان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر «زامبی» نیز هست، لذت خواهند برد.

تمثیل‌های سیاسی و لحظات آرامش قبل از طوفان در این فیلم آن را به یک تجربه دیدنی تبدیل می‌کنند. 28 روز بعد ممکن است در بعضی مواقع پیچیده باشد، اما کارگردانی درخشان و رویدادهای مهیج، این فیلم را برای هر کسی که به موضوعات عمیق و پیچیده در یک محیط پساآخرالزمانی علاقه داشته باشد ارزشمند می‌سازد.

2. قطار بوسان (Train To Busan)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.6/10

قطار بوسان یک فیلم کره‌ای است که به طرز شگفت‌انگیزی مخاطبان را مجذوب خود کرده است. هر کسی که با دنیای سرگرمی کره‌ای آشنا باشد می‌داند که آن‌ها چقدر به زامبی‌ها علاقه دارند! قطار بوسان در این بین قطعا معروف‌ترین فیلم زامبی کره‌ای است که علاوه بر خشونت‌های زیاد، لحظات احساسی فراوانی نیز دارد. به عنوان یک فیلم پر از مخاطره و کشتارهای خشونت‌آمیز زامبی‌ها، بهترین لحظات قطار بوسان زمانی رخ می‌دهد که رابطه پدر و دختر در مرکز توجه قرار می‌گیرد که این نشان از قدرت روایت این فیلم دارد.

3. فیوریوسا: حماسه مدمکس (Furiosa: A Mad Max Saga)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.8/10

«مد مکس: جاده خشم» یک فیلم پساآخرالزمانی عالی بود که واقعیت‌های بی‌رحمانه زندگی در یک بیابان که در آن قانون‌گریزی رواج دارد را نشان می‌داد. بنابراین، آسان است که بفهمیم چرا ایده پیش‌درآمد این فیلم تایید شد. طرفداران بیش از حد مشتاق بودند که نسخه جوان‌تر شخصیت فیوریوسا را ببینند. تماشای ظلم و ستم جنگ‌سالاران و تلاش فیوریوسا برای گرفتن انتقام، این فیلم را به یک اثر مهیج و تماشایی تبدیل کرده است. اگرچه این فیلم نتوانست بازدهی مورد انتظارش را در گیشه داشته باشد، سکانس‌های اکشن شگفت‌انگیز و فضاسازی جذابش آن را به یکی از بهترین فیلم‌های پساآخرالزمانی در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.

4. لبه فردا (Edge Of Tomorrow)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.9/10

لبه فردا تقریبا به شکل غیرمنتظره‌ای اکران شد و طرفداران ژانر آخرالزمانی را با داستان متفاوت و روایت هیجان‌انگیز خود شگفت‌زده کرد. این فیلم در ابتدا یک اکشن علمی تخیلی معمولی به نظر می‌رسد اما خیلی زود یک گرداب زمانی جذاب را وارد داستان می‌کند. این فیلم بر اساس یک مانگا ساخته شده است، اما خیلی‌ها معتقدند که فیلم از بسیاری جهات حتی از منبع اصلی خود نیز بهتر بوده است.

5. فرزندان انسان (Children Of Men)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.9/10

آلفونسو کوارون فیلم «فرزندان انسان» را در سال 2006 کارگردانی کرد. این فیلم جامعه‌ای انسانی را نشان می‌دهد که به پایان خود نزدیک شده است؛ پس از دهه‌ها ناباروری، بشریت در معرض انقراض قرار گرفته و این منجر به شکل‌گیری یک جامعه پساآخرالزمانی بی‌قانون شده است.

6. شاون مردگان (Shaun Of The Dead)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 7.9/10

«شاون مردگان» یک نگاه خنده‌دار و طنزآمیز به آخرالزمان زامبی‌ها است. این فیلم با بازی سیمون پگ و نیک فراست به طرز درخشانی مفاهیم آخرالزمانی را با لحظات طنزآمیز درآمیخته است. شاون یک فروشنده است که زندگی‌اش هدف و جهتی ندارد. با این حال، زندگی آرام اوناگهان تغییر می‌کند و این در زمانی است که او باید به تنهایی با یک جامعه کامل از زامبی‌ها روبرو شود.

7. مدمکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 8.1/10

در یک برهوت ویران پساآخرالزمانی، زنی علیه یک حاکم ستمگر قیام می‌کند تا به دنبال سرزمین مادری خود بگردد. او از گروهی از زندانیان زن و یک آواره به نام مکس کمک می‌گیرد.

8. وال-ئی (WALL-E)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 8.4/10

پیکسار انیمیشن موفق و تاثیرگذار وال-ئی را در سال 2008 منتشر کرد؛ این فیلم زندگی یک ربات را به تصویر می‌کشد که وقت خود را صرف جمع‌آوری و مرتب کردن زباله‌های سطح سیارۀ زمین می‌کند؛ سیاره‌ای که پس از ترک انسان‌ها پوشیده از زباله شده است. در این میان یک عاشقانۀ غیرمنتظرۀ رباتی اتفاق می‌افتد.

9. انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 8.4/10

این فیلم تنها به طور مختصر به تاثیر یک رویداد آخرالزمانی بر زندگی انسان‌ها پرداخته و سپس وارد صحنه‌های اکشن خود می‌شود. با این حال، در همین لحظات انسانی است که تاثیر جنگ‌های ویرانگر بر زندگی را می‌توان به خوبی درک کرد.

10. میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

10 شاهکار سینمایی برای کسانی که «آخرالزمان» را دوست دارند

امتیاز IMDb: 8.7/10

«میان‌ستاره‌ای» یک فیلم عالی است که نیازی به معرفی ندارد. این شاهکار بی‌نقص که کریستوفر نولان آن را کارگردانی کرده، جهانی را به تصویر می‌کشد که در آن، ادامه حیات بشر بر روی زمین غیرممکن شده و همه امیدها و آرزوهای انسان‌ها بر شانه‌های جوزف کوپر قرار گرفته است؛ یک فضانورد که مأموریتی دوردست و خیال‌انگیز برای یافتن یک سیاره قابل سکونت را آغاز می‌کند.

منبع: فرادید

694615