خریداران سکه بخوانند

معامله گران از تداوم رفت و برگشت قیمت سکه در جریان معاملات بازار می‌گویند و معتقدند مرزهای مقاومتی همچنان درباره روند قیمت‌ها مهم و اثرگذار هستند.
تصویر خریداران سکه بخوانند

به گزارش سایت خبری پرسون، معاملات بازار طلا و سکه امروز هم تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و معامله گران چشم انتظار واکنش بازار به نتیجه دور دوم انتخابات و پیروزی احتمالی هر نامزد در شنبه آینده هستند تا شاید بازار از محدوده فعلی خارج شده و روند مشخصی را در پیش بگیرد. قیمت‌ها روز گذشته را در حالی با شیب نزولی آغاز کردند و پایین آمدند که در نیمه دوم معاملات و پس از اعلام نتایج انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری،‌ بالا آمدند و به سطوح قبلی بازگشتند.

موضوعی که به عقیده فعالان بازار تا پایان این هفته تداوم خواهد داشت و قیمت ها همچنان پشت مرزهای مقاومتی اثرگذار در رفت و برگشت خواهند بود. به گزارش اقتصادنیوز، این روند باعث شد تا در روز شنبه شاهد بیشتر بودن قیمت سکه نقدی از قیمت حواله آن باشیم. تحلیل معامله گران درباره به این پدیده، بالا آمدن دوباره بازار بود که درست از آب درآمد و قیمت سکه که معاملات را در ابتدا کاهشی آغاز کرده بود؛ در نیمه دوم و پایان روز به محدوده پیشین خود بازگشت و حدود ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

این مسیر برای طلای آبشده هم تکرار و با از دست دادن کانال ۱۵ میلیون همراه شد؛ اما در ادامه معاملات ورق برگشت و طلای آبشده با بازگشت به کانال ۱۵ میلیون تومان،‌ ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد. بررسی فنی روند قیمت طلا در بازار روز گذشته از اشباع خرید حکایت دارد. به گفته تحلیلگران بازار، طلای آبشده در نقاط بالایی اشباع خرید داشت اما سپس به سمت پایین آمد و با تخلیه این اشباع، دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند که طلای آبشده مرز حمایتی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان را در پیش دارد و در صورتی که نتواند زیر این مرز ثبیت داده و مرز حمایتی بعدی که ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است را بشکند،‌ مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت و تا محدوده میانی کانال ۱۵ میلیون تومان بالا خواهد رفت.

روز شنبه قیمت دلار هرات هم به مانند طلا و سکه، به کانال ۶۱ هزار تومان رفت و برگشت داشت و در حالی که معاملات را با نرخ ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرده بود،‌ در نیمه پایانی فعالیت بازار ارز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشت. اسکناس آمریکایی معاملات پشت خطی را هم با نرخ ۶۱ هزار و ۵۳۰ تومان به پایان رساند.

معامله گران بازار درباره روند قیمت سکه در جریان معاملات امروز چشم به نوسانات حرکت دلار دارند که در پی تعطیلی بازار جهانی، سکان دار قیمت خواهد بود. بنابراین اطلاع خبرنگار اقتصادنیوز این گروه بر این باورند که قیمت سکه در صورت تداوم افزایش قیمت دلار در جریان معاملات امروز، روند افزایشی را دنبال خواهد کرد. این معامله گران می‌گویند که قیمت سکه مرز حمایتی ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را دارد و اگر نتواند زیر آن ماندگار شده و تثبیت دهد، بار دیگر مسیر افزایش را در پیش خواهد گرفت و وارد کانال های افزایشی خواهد شد. این گروه ادعا می کنند تثبیت روزانه سکه زیر این مرز می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت فلز گرانبهای داخلی ایفا کند.

منبع: اقتصادنیوز

694571