ثبت سفارش کتاب‌های درسی اول، هفتم و دهمی‌ها فردا آغاز می شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی، آمادگی ۱ استثنایی، اول ۱ استثنایی و اول مقدماتی استثنایی، پایه‌های هفتم و دهم از فردا آغاز و تا نهم شهریور ادامه دارد گفت: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموزان صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد کتابها هستند.
تصویر ثبت سفارش کتاب‌های درسی اول، هفتم و دهمی‌ها فردا آغاز می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام علی لطیفی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا آغاز می‌شود گفت: ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب های درسی پایه اول ابتدایی، آمادگی ۱ استثنایی، اول ۱ استثنایی و اول مقدماتی استثنایی، هفتم و دهم از فردا آغاز و تا ۹ شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به‌منظور تسهیل دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب­‌ها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام می شود افزود کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام کنند ادامه داد: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز از رجوع به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند و در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.

لطیفی با بیان اینکه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود گفت: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد .

وی اظهارکرد: دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

منبع: ایسنا

694444