تعدادی از عناصر اغتشاشگر در شعبه اخذ رای دستگیر شدند

پلیس انگلیس روز جمعه تعدادی از عناصر ضد انقلاب و اغتشاشگر را که با حمله به رای‌دهندگان در شعبه اخذ رای بیرمنگهام قصد اخلال در روند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند، دستگیر کرد.

تصویر تعدادی از عناصر اغتشاشگر در شعبه اخذ رای دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، پلیس هنوز بیانیه رسمی درباره جزییات این حادثه منتشر نکرده است اما یکی از اعضای هیات اجرایی انتخابات در شعبه اخذ رای بیرمنگهام به خبرنگار ایرنا در لندن گفت که افسران پلیس در محل حاضر و در حال نوشتن گزارش هستند.

به گفته وی، پلیس عناصر ضد انقلاب را متفرق کرده و روند رای‌گیری در این شعبه به‌رغم تلاش اغتشاشگران برای منصرف کردن رای‌دهندگان ادامه دارد.

البته این رفتار عناصر ضد انقلاب، مسبوق به سابقه است و آن‌ها در جریان انتخابات دور قبل نیز به یکی از هموطنان زن ایرانی که به شعبه اخذ رای بیرمنگهام مراجعه کرده بود، حمله‌ور شده و او را به طور وحشیانه‌ای مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. این اقدام تروریستی با واکنش جدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس مواجه و در نتیجه پیگیری‌های به آمده، سه نفر از عوامل این حادثه توسط پلیس دستگیر شدند.

فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای ایرانیان در اروپا از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، گروه‌های معاند از ساعات ابتدایی رای‌گیری مقابل حوزه‌های رای تجمع کرده و با سردادن شعارهایی تلاش می کنند نظم برگزاری انتخابات را برهم بزنند. آن‌ها همچنین رای‌دهندگانی را که برای شرکت در انتخابات و رای دهی به سفارت مراجعه می‌کنند مورد اهانت لفظی قرار می‌دهند. فیلم‌های تصویربرداری شده از این وقایع به این دلیل که افراد مزاحم از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند، قابل انتشار نیست.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن پیشتر در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت؛ به‌رغم مشکلاتی که گروه‌های معاند و آن‌هایی که سوابق تروریستی آن‌ها عیان است ایجاد کرده‌اند مشارکت هم‌وطنان مقیم انگلیس در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خوب است.

وی عنوان کرد: اخباری که همکاران بنده از شعب پنجگانه لندن و شهرهای مختلف منچستر، بیرمنگهام، نیوکاسل، کاردیف و گلاسکو دریافت کرده‌ام مشارکت و استقبال هموطنان خوب بوده است.

کاردار سفارت افزود: این مساله متاثر از مشارکت بسیار خوب مردم در داخل بوده و نشان داده است که مردم در برهه‌های حساس نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت می‌کنند و همواره حضور حداکثری داشتند.

منبع: ایرنا

694290