کاسبی عربستان از آب زمزم

سخنگوی ایران ایر گفت: عربستان‌ بسته‌ها و پک‌های استاندارد از آب‌های زمزم تهیه کرده است که به هر زائر دو بر چسب « تگ آب زمزم» اختصاص داده می‌شود.

تصویر کاسبی عربستان از آب زمزم

به گزارش سایت خبری پرسون، آب زمزم در مناسک حج و عمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و زائران اغلب مقداری از آن را به عنوان تبرک به خانه‌های خود می‌برند.به اعتقاد مسلمانان، آب زمزم دارای خواص شفابخش و معنوی ویژه‌ای است.

کاپیتان حسام قربانعلی درباره شرایط جدید و محدودیت‌ها برای خروج آب زمزم از فرودگاه عربستان اظهارکرد: دولت عربستان حمل هرگونه مایعات به داخل هواپیما را ممنوع کرده است و از دو ماه قبل از آغاز علمیات حج اقدامات برای اطلاع‌رسانی این موضوع انجام شده و تراکت‌ها بین حجاج توزیع شده و به مدیران کاروان‌ها اطلاع داده شده تا اطلاعات لازم را به زائران بدهند. در این مدت هم ایران‌ایر تراکت‌ها و برگه‌های اطلاعاتی درباره شرایط خروج آب‌ زمزم را بین زائران و حجاج ایرانی توزیع کرد.

وی ادامه داد: حجاج می‌توانند نسبت به همراه آوردن آب زمزم با شرایط جدید عربستان اقدام کنند. عربستان‌ بسته‌ها و پک‌های استاندارد از آب‌های زمزم تهیه کرده است که به هر زائر دو بر چسب « تگ آب زمزم» اختصاص داده می‌شود که دولت عربستان بابت سهیه آب زمزم هر زائر ۱۲.۵ ریال اخذ می‌کند که هر تگ شامل ۵ لیتر آب زمزم است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر(هما) با بیان اینکه زائران می‌توانند یکی از تگ‌ها را به چمدان و یک تگ به بار همراه نصب کنند اما فقط بسته‌های استاندارد آب زمزم عربستان قابلیت خروج از فرودگاه را دارد، تاکید کرد: این مقررات و شرایط شامل تمام حجاج و زائران از هر کشوری می‌شود و مقررات ایرلاین‌ نیست و ایران‌ایر هیچ پولی بابت حمل آب زمزم و اضافه بار حجاج دریافت نمی‌کند و هیچ محدودیتی هم برای سقف بار حجاج اعلام نکرده‌ایم.

قربانعلی گفت: ایران‌ایر ازتمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات به حجاج استفاده می‌کند. برای تسهیل انجام پرواز برگشت حجاج از ۴۸ ساعت قبل از ساعت پرواز کارت پرواز حجاج را صادر و تگ‌های آب زمزم را به چمدان‌ها نصب می‌کنیم تا در فرودگاه با سرعت بیشتر و راحت‌‌تر مسافران پذیرش شوند.

وی گفت: نمایندگان شرکت هواپیمای ایران‌ایر در فرودگاه عربستان برای پشتیبانی پروازها و پاسخگویی به تقاضا و سوالات حجاج حاضر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

694142