بازی مشترک آمریکا و اسرائیل در فلسطین

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که آمریکا به طور کامل از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و گفته های جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مبنی بر رد طرح ادعایی دولت آمریکا برای آتش بس در نوار غزه نشانه بازی مشترک تل آویو و واشنگتن علیه ملت فلسطین است.

تصویر بازی مشترک آمریکا و اسرائیل در فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو جنایتکار جنگی به طور قاطع اعلام کرد که خواستار برقراری آتش بس نیست و طرح جو بایدن را نمی پذیرد و این برخلاف ادعاهای آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: موضع نتانیاهو نشان می دهد که او دستیابی به هرگونه توافق آتش بس را به شکست کشانده است و این موضع نشانه ای از بازی مشترک آمریکا و اسرائیل برای تحمیل طرح آتش بس و آزادسازی اسیران بدون ارائه تضمینی است که بتواند از ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کند.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تصریح کرد: موضع گروه های مقاومت درباره توافق واضح و روشن است و هر توافقی باید به برقراری آتش بس کامل، عقب نشینی اشغالگران از نوارغزه، بازگشت همه آوارگان به منازل خود، بازسازی نوارغزه، لغو کامل محاصره و بازگشایی بی قید و شرط همه گذرگاه ها منجر شود.

این گروه فلسطینی با اشاره به سخنان نتانیاهو درباره شکست طرح اداره نواره غزه توسط عشایر ساکن این منطقه افزود: هیچ شخص و یا گروه فلسطینی حاضر نیست چنین نقش مشکوکی را بازی کند و همه گروه های فلسطینی پیرامون به شکست کشاندن این توطئه اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اذعان کرد که برای یافتن جایگزینی از عشایر از داخل نوار غزه به منظور اداره آن به جای جنبش حماس تلاش کرده اما این تلاش شکست خورده است.

عشایر نوار غزه پس از اعتراف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکست طرح خود مبنی بر واگذاری اداره نوار غزه به خانواده ها و عشایر فلسطینی به جای جنبش حماس، بار دیگر با تکرار موضع خود در حمایت از مقاومت تاکید کردند که آنها جایگزین شدن هرگونه گروه یا حزب سیاسی به جای جنبش حماس برای اداره نوار غزه را نمی پذیرند.

در این پیوند، «عاکف المصری» نماینده کل شورای عالی عشایر فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و وزرای او نتوانسته و نخوهند توانست که اراده مردم فلسطین در مورد حق آزادی خود و رهایی از شر رژیم اشغالگر صهیونیستی، تاسیس کشور فلسطین و دست یابی به حق بازگشت به سرزمین های خود را در هم بشکنند.

نماینده کل شورای عالی عشایر فلسطین تاکید کرد: عشایر فلسطینی نقشه های طراحی شده توسط نتانیاهو برای دوره آینده را خنثی خواهند کرد؛ همانگونه که نقشه های رژیم اسرائیل را طی بیش از هشت ماه گذشته در جنگ علیه نوار غزه خنثی کردند.

مصری با اشاره به اینکه این عشایر قرار دادن هر حزب سیاسی به جای جنبش حماس جهت اداره نوار غزه را رد می کنند، تاکید کرد که عشایر و احزاب نه تنها جایگزینی برای گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیستند بلکه باوجود - جهت گیری های سیاسی و فکری مختلف- پشتوانه ای برای آنها به شمار می روند.

نماینده کل شورای عالی عشایر فلسطین ضمن ادای احترام به تمامی طیف های عشایر و خانواده‌ها تاکید کرد که آنها علاوه بر تلاش مستمر برای حفظ صلح مدنی و بافت اجتماعی در نوار غزه، به عنوان یک قلب واحد برای خنثی کردن نقشه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل کار کرده اند.

المصری تاکید کرد که تنها مردم فلسطین هستند که درباره سرنوشت خود و انتخاب نمایندگان خود تصمیم گیری می کنند و نوار غزه را با دموکراسی و آزادی اداره خواهند کرد.

منبع: ایرنا

693950