استراماچونی گزینه بسیار خوبی برای سرمربیگری استقلال است

بازیکن سابق استقلال گفت: اگر نظر باشگاه انتخاب سرمربی خارجی بود به نظرم آندره‌آ استراماچونی انتخاب بسیار خوبی می‌شد.
تصویر استراماچونی گزینه بسیار خوبی برای سرمربیگری استقلال است

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن گروسی، درباره شرایط استقلال اظهار کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت یک تیم در طول فصل، به شرایط آن در پیش فصل بازمی‌گردد. کادر اجرایی باید مشخص شوند، سرمربی بازیکنان خود را مشخص کند و تمرینات به موقع شروع شود. هر یک از این موارد به موقع اجرایی نشود، اثرات خود را در طول فصل نشان می‌دهد. استقلال در تمامی این سال‌ها به غیر از فصلی که با مجیدی قهرمان شد، با این مشکلات مواجه بوده و برای همین هم نتوانسته در پایان فصل قهرمان شود.

باشگاه دست بجنباند تا زمان از دست نرود

وی ادامه داد: شروع بازی‌ها در فصل آینده با توجه به اینکه ورزشگاه‌ها نیاز به ایجاد فضا برای سیستم VAR دارند نامشخص است ولی هر تیمی به ۲ ماه زمان نیاز دارد تا برای فصل جدید آماده شود. تیمی که چنین زمانی را از دست بدهد، به مشکل می‌خورد. حتماً هلدینگ به عنوان مالک باشگاه در تلاش است تا وضعیت تیم را در فصل بعد به صورت رسمی مشخص کند. اصولی‌ترین کارها همین است. جواد نکونام موافقان و مخالفان زیادی دارد، ولی باشگاه باید زودتر دست بجنباند تا زمان از دست نرود. هر کسی سرمربی باشد موافق و مخالف زیاد دارد ولی نباید فرصت از دست برود، چون استقلال تیم بزرگی است و سرمربی اگر زمان داشته باشد و امکانات کافی به او داده شود، قطعاً موفق خواهد بود.

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه برخی هواداران در فضای مجازی مخالف نکونام هستند و برخی هم موافق هستند تا او به کارش ادامه بدهد خاطرنشان کرد: نظر هوادارانی که خواستار اخراج نکونام شده‌اند، محترم است. به نظرم باید دید به نکونام چه امکاناتی داده شده و انتظار بازگشت چه چیزی را از تیم مورد علاقه‌مان داشته‌ایم. در فصل اخیر همواره دچار چالش میان سرمربی و مدیریت بودیم. قصد حمایت از شیوه بازی استقلال در زمان نکونام را ندارم ولی تیم با یک غفلت قهرمانی را از دست داد. از لحاظ آماری و کسب نتیجه، عملکرد تیم خوب است ولی نظر نهایی را باشگاه استقلال می‌دهد. اگر نظر فردی من را بخواهید نکونام می‌تواند فصل بعد سرمربی استقلال باشد و هر فردی سرمربی شد حمایت می‌کنم.

وی یادآور شد: استقلال سرمربی دلسوز می‌خواهد. اگر نظر باشگاه انتخاب سرمربی خارجی بود به نظرم آندره‌آ استراماچونی انتخاب بسیار خوبی می شد. چون سرمربی با شخصیتی بود و فوتبال را به خوبی می‌فهمید. ریکاردو ساپینتو هم با همه وجودش برای تیم می‌جنگید ولی محرومیت ۴ ماهه دارد و قطعاً انتخاب باشگاه نیست. او(استراماچونی) را اذیت کردند، حرفه‌ای با وی برخورد نشد و وقتی پول او را با وجود نتایج بسیار خوب در موعد مقرر ندادند، به راحتی جدا شد و در نهایت هم از طریق فیفا به پول خود رسید.

سقف بودجه نمایندگان آسیایی بالا برود

گروسی در خصوص اینکه قانون سقف بودجه باعث محدودیت نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا نخواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعاً اجازه نمی‌دهد تا نمایندگان ما در آسیا با قدرتی که می‌توانند آماده شوند، خود را مهیای مسابقات کنند. در حالی که تیم‌های دیگر کشورها بدون محدودیت خود را آماده مسابقات می‌کنند و شرایط برابری را در رقابت تیم‌ها نمی‌بینیم. فشار مسابقات لیگ نخبگان آسیا بسیار بالاست و از آن طرف تیم‌هایی که نماینده ایران هستند در لیگ برتر جزء مدعیان هستند و نمی‌خواهند از کورس جا بمانند. مبلغ سقف بودجه باید خیلی بالاتر برود، چون نمایندگان ما نیاز دارند تا یک تیم هم روی نیمکت داشته باشند و سرمربی بتواند به صورت چرخشی از مهره‌های خود بازی بگیرد. جنگیدن همزمان در لیگ برتر، لیگ نخبگان و جام حذفی فشار بسیار زیادی می‌آورد و باید در سقف بودجه تیم‌های آسیایی تجدیدنظر شود.

منبع: آنا

693870