وزش باد شدید و بارش‌های رگباری اصفهان را فرا می‌گیرد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه به سبب تداوم فعالیت سامانه همرفتی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، توفان موقت و گرد و خاک محلی مناطق مختلف استان را در بر خواهد گرفت.
تصویر وزش باد شدید و بارش‌های رگباری اصفهان را فرا می‌گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ لیلا امینی، رئیس مرکبا اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج ناپایدار از سطح استان به ویژه نیمه شمالی و غربی تا آخر هفته جاری است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرایط افزایش ابر، گاهی وزش باد و احتمال بارش رگبار و رعدوبرق به صورت محلی به ویژه در مناطق شمالی و غربی استان مورد انتظار است.

امینی گفت: در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی شرایط تندباد موقت و طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد عنوان کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه (چهارم تا هفتم تیرماه) به سبب تداوم فعالیت سامانه همرفتی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، توفان موقت و گرد و خاک محلی مناطق مختلف استان را در بر خواهد گرفت.

گردوخاک روز سه‌شنبه استان را فرا می‌گیرد

وی ادامه داد: باد شدید و گردوخاک طی روز سه‌شنبه در همه مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی، شمال غرب و شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مناطق شرقی به خصوص خور و بیابانک، اردستان، ورزنه، مهاباد، انارک، چوپانان، نائین فرا خواهد گرفت.

امینی تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار نسبت به کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) توصیه کرده است که در روزهای پیش رو از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بارش‌های همرفتی طی روز دوشنبه در آران و بیدگل، بادرود، بویین میان دشت، خوانسار، شاهین شهر و میمه، فریدن (داران)، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، نطنز، نائین، ورزنه، کوهپایه پیش بینی شده است و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطقی چون فریدن (داران)، فریدونشهر، خوانسار، شاهین شهر و میمه، بویین میان دشت و چادگان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۹ و کمینه فردا صبح ۲۳ درجه و بادرود با ۴۱ و بویین میاندشت با ۸ درجه به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

693814