آخرین جزئیات حریق جنگل‌های پلدختر

سرپرست فرمانداری پلدختر آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان را تشریح کرد.
تصویر آخرین جزئیات حریق جنگل‌های پلدختر

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان علی‌پوری در پلدختر با اشاره به اینکه امروز روز سومین حریق‌ جنگل های پلدختر است، گفت: روز گذشته آتش‌سوزی را تا حدودی مهار کردیم، اما این عملیات به‌ دلیل تاریکی هوا به امروز موکول شد.

وی با بیان اینکه حدود 30نفر از اهالی وره‌زرد را در گروه‌های سه‌نفره برای مهار حریق در جنگل‌های پلدختر تقسیم‌بندی کردیم، افزود: یک نفر مسئول حمل وسیله دمنده، یک نفر حمل آب و یک حمل تجهیزات را به این منطقه اعزام کردیم.

سرپرست فرمانداری پلدختر عنوان کرد: یک تیم منسجم از جوانان را با بالگرد به جنگل‌های پلدختر منتقل کردیم و این افراد کمتر از 20دقیقه به محل آتش‌سوزی رسیدند و آتش این منطقه توسط گروه‌های اعزامی به‌طور صدرصدی مهار شد.

سرپرست فرمانداری پلدختر بیان کرد: حریق جنگل‌های پلدختر فقط در شمالی‌ترین نقطه این شهرستان که دره‌ای با شیب خیلی تند و ارتفاع بالاست، ادامه دارد.

علی‌پوری خاطرنشان کرد: یک بالگرد سازمان هوافضای سپاه صبح امروز چهار سورتی پرواز را برای اطفای حریق در جنگل‌‌های پلدختر انجام داد.

وی تأکید کرد: حدود 30نفر از اهالی و نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی با یک تیم و در قالب گروه‌های سه‌نفره همراه با دمنده و تجهیزات به نزدیکترین نقطه از محل حریق در جنگل‌های پلدختر منتقل شده‌اند تا سرعت مهار حریق در این منطقه را افزایش دهیم.

سرپرست فرمانداری پلدختر عنوان کرد: عملیات اطفای حریق جنگل‌های این شهرستان توسط بالگردها در حال انجام است و اتمام این عملیات با‌توجه‌به بازدید هوایی امروز به‌صورت صدرصدی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: دو نطقه از سه نقطه‌ای که در جنگل‌های پلدختر دچار آتش‌سوزی شده بود به‌طور کامل مهار شده‌است و اطفای نقطه سوم که دارای خط آتش حدود دو کیلومتری است امروز انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری پلدختر اذعان کرد: بالگرد ستاد بحران 9سورتی پرواز برای اطفای حریق و چندین سورتی پرواز برای انتقال محموله و تجهیزات اطفای حریق انجام داد‌ه‌است.

علی‌پوری ادامه داد: بالگرد سپاه با یک تیم جوان و حرفه‌ای به پلدختر وارد شده‌است و برداشت آب برای اطفای حریق جنگل‌های این شهرستان را از فاصله پنج کیلومتری انجام داد.

وی اذعان کرد: بالگرد هوافضای سپاه روز گذشته بیش از20سورتی پرواز برای اطفای حریق انجام داده‌است و امروز شش سورتی پرواز برای آب‌پاشی و سه سورتی پرواز برای انتقال نیروها و تجهیزات به محل حریق انجام شده‌است.

سرپرست فرمانداری پلدختر ادامه داد: عملیات اطفای حریق جنگل‌های این شهرستان به‌ صورت هوایی و زمینی در حال انجام است و بیش از 100نفر از نیروهای محلی، واکنش سریع منابع طبیعی و نیروهای کمکی از خرم‌آباد با تجهیزات مشغول این عملیات هستند.

علی‌پوری یادآور شد: نیروهای مردمی و بومی در روز اول حریق جنگل‌های پلدختر به کمک ستاد بحران آمدند، اما ما به‌دلیل حفظ جان مردم اولویت اطفای حریق را به 120 نیروی دارای تجهیزات کامل محول کردیم.

وی درباره وسعت آتش‌سوزی در جنگل‌های پلدختر گفت: ما با تصاویر ماهواره‌ای در حال تخمین مقدار این آتش‌سوزی هستیم و میزان دچار حریق را پس از پایش اعلام می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری پلدختر تصریح کرد: آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر روز نخست در گردنه طولکش رخ داد، اما در روز دوم دو نقطه دیگر از شمال و جنوب مانند خرسدر و سید سهل‌الدین به مناطق دچار آتش‌سوزی اضافه شد.

علی‌پوری متذّکر شد: صعب‌العبوری، صخره‌های سخت، شیب تند، پوشش گیاهی بلند و وزش باد عملیات اطفای حریق در جنگل‌های پلدختر را زمان‌بر کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: دو بالگرد به‌ صورت همزمان و مجهز به بسکت آب عملیات اطفای حریق‌ در استان‌های همجوار را انجام می‌دهند و این اقدام نیز با پیگیری‌های استاندار لرستان و سازمان مدیریت بحران کشور در پلدختر رخ داد.

سرپرست فرمانداری پلدختر خاطرنشان کرد: امشب جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با محوریت آتش‌سوزی جنگل‌ها از جمله حریق جنگل‌های پلدختر با حضور معاون جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی در استانداری برگزار می‌شود.

علی‌پوری اعلام کرد: تمام آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های پلدختر تاکنون عمدی بوده‌است و از نیروهای بومی منطقه انتظار داریم در همان لحظات اولیه و زمانی که مقیاس و مساحت آتش‌سوزی کم است وقوع حریق را گزارش کنند.

وی بیان کرد: اگر زمانی که مساحت آتش‌ سوزی در اراضی کم است به اطلاع داده شود در همان ساعات اولیه این حریق را با کمک نیروهای امدادی مهار می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به اهمیت محیط زیستی جنگل‌ها گفت: منابع طبیعی و محیط‌ زیست متعلق به همه مردم است و ما باید با هم کمک کنیم تا آسیبی به این عرصه وارد نشود.

علی‌پوری با اشاره به اینکه منطقه‌ دچار آتش‌سوزی در پلدختر جزو مناطق عشایری و دامداری است، افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم که آتش‌سوزی در جنگل‌ها را در همان ساعات اولیه به ما گزارش دهند.

منبع: تسنیم

693752