تواضع کریستیانو رونالدو باید به بازیکنان جوان تدریس شود

پرتغال با نتیجه ۳-۰ ترکیه را شکست داد و سرمربی این تیم به تمجید از کریستیانو رونالدو پرداخت و از تعهد و مسئولیت‌پذیری پپه نیز تعریف کرد.
تصویر تواضع کریستیانو رونالدو باید به بازیکنان جوان تدریس شود

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی پرتغال در دومین بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ به بردی قاطع برابر ترکیه دست یافت و با نتیجه ۳-۰ کار را تمام کرد. گل دوم این تیم توسط گل به خودی سامت آکایدین به ثمر رسید و رونالدو در حالی که می‌توانست در موقعیت تک به تک گل سوم را به ثمر برساند اما ترجیح داد به برونو فرناندش پاس دهد تا هم‌تیمی‌اش به گل برسد.

روبرتو مارتینس، سرمربی پرتغال بعد از بازی در گفتگو با رسانه‌ها به تمجید از رونالدو پرداخت و گفت: «فکر می‌کنم امروز چیزی بسیار ویژه‌ای دیدیم. یک مهاجم بزرگ با دروازه‌بان تک به تک می‌شود و پاس گل می‌دهد. واقعا عالی است! او نشان داد چه بازیکن بزرگی است. باید این تواضع او و اینکه همیشه به فکر تیم است در آکادمی‌های پرتغال به بازیکنان جوان تدریس شود.»

سرمربی پرتغال در ادامه به بررسی بازی تیمش پرداخت و افزود: «فکر می‌کنم در همان سطحی بازی کردیم که مقابل چک بازی کردیم، اما این بار اولین گل بازی را ما به ثمر رساندیم. ترکیه خوب شروع کرد، اما ما مقاومت کردیم و پس از گلزنی، بازی را کنترل کردیم. حالا می‌توانیم به برخی دیگر از بازیکنان در رختکن فرصت بازی دهیم. آنها مستحق چنین فرصتی هستند. این بازی آسانی نبود. فکر می‌کنم ترکیه کیفیتی استثنایی دارد اما ما آنها را متوقف کردیم. سرعت بالای بازی به نفع ما بود و تمرکز دفاعی را حفظ کردیم. از کلین‌شیت بسیار خوشحالم.»

مارتینس همچنین از پپه که مسن‌ترین بازیکن تیم است نیز تعریف کرد: «یک بیننده بی‌طرف اگر پپه را در حال بازی ببیند، باور نمی‌کند که او ۴۱ ساله است! او یک بازیکن عالی در فوتبال پرتغال است. او در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز حرفه‌ای عمل می‌کند. تمرین می‌کند، درست می‌خوابد. تمرکز او بر بازی در یک سال دیگر و سپس یک سال دیگر است.»

منبع: ایرنا

693704