بازگشت حمید جبلی به تلویزیون

حمید جبلی، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینماست که آخرین بار حضورش در تئاتر به سال گذشته برمی‌گردد. نمایشنامه «سوسمار» جبلی با کارگردانی رحمت امینی روی صحنه رفت و حالا او بعد از مجموعه کلاه قرمزی قرار است برای تلویزیون برنامه‌ای بسازد.
تصویر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، آخرین فعالیت حمیدجبلی در سینما به یک دهه قبل برمی‌گردد. «کلاه قرمزی و بچه ننه» بود و پیش‌تر جبلی در فیلم «رفیق بد» بازی کرد.

حمید جبلی از جمله بازیگر‌هایی بود که کارش را از تئاتر شروع کرد و پس از تجربیات مختلف، اولین بار سال ۱۳۶۰ با تله‌تئاتر «آدینه» به کارگردانی بهرام شاه‌محمدلو در تلویزیون دیده شد. همان سال در مجموعه نمایشی «مثل‌آباد» رضا ژیان هم جلوی دوربین رفت. بعد از این‌ها بود که سال ۱۳۶۱ با مجموعه «محله بروبیا» به شهرت رسید. جبلی از دهه شصت تا نود در سینما و تلویزیون نقش‌های مختلفی از خودش به جا گذاشت. فیلم‌های «شیرک» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «مادر» و «دلشدگان» به کارگردانی علی حاتمی، «یک مرد یک خرس» به کارگردانی مسعود جفری جوزانی، «دختر شیرینی‌فروش» و «زیر درخت هلو» به کارگردانی ایرج طهماسب و … از جمله مهمترین نقش‌آفرینی‌های او بودند.

ابتدای دهه شصت با با صدای شخصیت محبوب کپل در «مدرسه موش‌ها» و «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند شهرت زیادی به دست آورد. «هادی و هدی» و «خونه مادربزرگه» جزو آثاری بودند که در همان دوره عروسک‌گردانی آن‌ها را به عهده گرف. ابتدای دهه هفتاد با صداپیشگی کلاه‌قرمزی در مجموعه «صندوق پست»، مهمترین اتفاق کارنامه‌اش را رقم زد.

جبلی در تلویزیون به سال ۱۳۹۷ و نویسندگی و صداپیشگی دو شخصیت محبوب کلاه قرمزی و پسرخاله در «کلاه قرمزی ۹۷» برمی‌گردد. او در سال ۱۳۹۰ در فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» به عنوان بازیگر و صداپیشه حاضر شد. این هنرمند ۶۵ سال پس از سال ۱۳۹۷ و آخرین مجموعه «کلاه قرمزی» از تلویزیون خداحافظی کرد و دیگر با هیچ‌یک از پروژه‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی همراه نشد. حتی در مجموعه «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب هم حضور نیافت.

دو سال پیش بود که مدیر اسبق شبکه یک اعلام کرد: فیلمنامه‌ای از حمید جبلی به دستش رسیده که می‌خواهد با همراهی او اثری برای کودک و نوجوان برای پلتفرم تلوبیون تولید کند. او آن زمان اعلام کرده بود جبلی علاوه بر نویسندگی، مسئولیت دیگری هم در این پروژه دارد. دی‌ماه همان سال بود که خبر رسید جبلی به خاطر شرایط جامعه، قید تولید این سریال را زده است.

حمید جبلی کمترین حضور را در سینما و تلویزیون در این سال‌ها داشت. حتی در تئاتر که خاستگاهش بود نه در مقام بازیگر و کارگردان حضور داشت. اما او سال گذشته نامش با نمایشنامه «سوسمار» آمد. شهریور سال ۱۴۰۲ رحمت امینی نمایشنامه «سوسمار» نوشته حمید جبلی را روی صحنه برد. او گفته بود ۲۰ سال از فعالیتش در آخرین نمایشی که کار کرده می‌گذرد و حالا بازگشته تا مجددا در این عرصه فعالیت کند.

البته جبلی در دهه ۹۰ چندین نمایشگاه از آثارش را در گالری‌های تهران برگزار کرد. جبلی سال گذشته نمایشگاه عکس تئاتر خود را برگزاری کرد. در کسوت نقاش نیز نمایشگاه‌های خود را در این سال‌ها داشت.

به نظر می‌آید این هنرمند تصمیم دارد سریالی در رده سنی کودکان و نوجوانان را کارگردانی کند. سریالی که هنوز در حد یک خبر کوتاه است و شنیده شده نیمه دوم سال آن را کلید می‌زند.

منبع: همشهری آنلاین

693527