به نفع نکونام است که در استقلال نماند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به نفع نکونام است سرمربی استقلال نباشد تا این تیم سرمربی خارجی بیاورد.
تصویر به نفع نکونام است که در استقلال نماند

به گزارش سایت خبری پرسون،رضا رجبی، در مورد اینکه روز گذشته نکونام در آکادمی این باشگاه حضور پیدا کرد ولی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده وی سرمربی فصل بعد آبی پوشان است یا خیر اظهار کرد: دو نکونام مورد قبول نبود. اول اینکه خویشتن داری نداشت و دوم سبک و مدل بازی استقلال برازنده این تیم نبود. با اتفاقاتی که افتاد به نفع نکونام است که به دنبال ادامه همکاری با استقلال نباشد. در میان گزینه‌های داخلی تنها امیر قلعه‌نویی در حد استقلال است که حواشی فوتبال را کامل می‌شناسد و دوم اینکه تیم قدرتمندی را در اول فصل می‌بندد. در نتیجه بازی‌های تیمش هم هجومی و تماشاگرپسند می‌شود.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس خودش می‌داند ولی برای استقلال سرمربی خارجی مناسب‌تر است، چون امکان سرمربیگری قلعه‌نویی با حضور در تیم ملی برای استقلال ممکن نیست. مهم‌ترین نیاز استقلال کمیته فنی است تا از پیشکسوتان دلسوز و خبره باشگاه تشکیل شود تا سرمربی مناسب خارجی را برای تیم انتخاب کند و در تمامی امور هم این کمیته به باشگاه کمک کند. در قدیم هم اوفارل و جکیچ که آمدند مربیان بسیار زیادی ساخته شدند.باید مربی خوب خارجی برای استقلال انتخاب شود و با چنین انتخابی، فشار کمتری بر روی دوش وی خواهد بود، چون هوادار خیلی بیشتر از سرمربی ایرانی صبر می‌کند و فرصت می‌دهد. البته باشگاه دستیاران ایرانی در کنار سرمربی خارجی بگذارد تا در آینده استقلال پشتوانه خوبی برای مربیگری در داخل کشور داشته باشد.

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری برای نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا ایجاد مشکل نمی‌کند، تصریح کرد: نیروی انسانی فوتبال ما از تمامی رقبای عربی بیشتر است، اما در زمینه رده‌های پایه خوب کار نکردیم و پشتوانه قوی نداریم. از طرفی فوتبال ایران با توجه به کیفیتی که دارد، بیش از اندازه گران شده است. افزایش هزینه‌ها به استقلال و تمامی باشگاه‌ها لطمه زد، افت فوتبال ما را پول زیاد به بازیکنان رقم زد. به جای آنکه پول‌های بیهوده به خیلی از فوتبالیست‌ها بدهیم، زیرساخت‌های آن را می‌ساختیم و تیم‌های پایه را قوی می‌کردیم تا افسوس نداشتن پشتوانه را نخوریم. نه اینکه دلال‌ها و خیلی از فوتبالیست‌ها به پول‌هایی برسند که استحقاق آن را نداشتند و اثرات منفی آن را در جامعه دیدیم. چندین سال است که فوتبال ایران یک بازی ساز و مدافع چپ درجه یک ندارد.

نصف باشگاه‌ها بدهکار و مجوز حرفه‌ای ندارند

وی خاطرنشان کرد: قانون سقف بودجه را مسخره و مضحک می‌دانم. باید بر اساس توانایی فوتبال‌مان و توانمندی بازیکنان هزینه کنیم. در لیگ برتر انگلیس بر اساس آمار و عملکرد و توانایی بازیکن پول پرداخت می‌شود. فوتبال دولتی ما هم باید به فوتبالیست‌های خود بر مبنای توانمندی پول بدهد. در فوتبالی میلیارد میلیارد هزینه می‌شود که کیفیت آن رو به افول است. اگر فوتبال درآمدزایی داشت پرداخت مبالغ بالا قابل توجیه است. دستمزد ۳۵۰ میلیونی یک استاد دانشگاه در یک سال قابل مقایسه با قرارداد ۲۰ تا ۹۰ میلیاردی یک فوتبالیست نیست. نصف باشگاه‌ها بدهکار هستند و مجوز حرفه‌ای ندارند. موضوع فساد در فوتبال هم عیان شده و خدا کند این بار اسامی خاطیان مطرح شود. فوتبالی که میلیاردها تومان در آن خرج شده و سرمربی تیم ملی ناچار است بازیکنان پا به سن گذاشته را با اصطلاح بازیکن آماده بازی می‌کند به زمین می‌فرستد. این خانه ویران فوتبال یا بازسازی شود یا ریخته شود و از نو بسازند.

منبع: آنا

693510

نظرات شما ( 1 نظر )

محسن |
شنبه 2 تیر 140312:16
توچی میگی جواد بااین بضاعت خوب نتیجه گرفت اول فصل چند بازی بلانکو نبود ماشاریپوف هم نیم فصل دوم آمد بازیکن نداشت یادمون نره