ترکیه - پرتغال؛ رونالدو و یارانش در نبرد با پسران آتاتورک

تیم‌های ملی ترکیه و پرتغال که در دور اول مرحله گروهی بردهای جذابی کسب کردند، در دومین بازی‌شان در یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.
تصویر ترکیه - پرتغال؛ رونالدو و یارانش در نبرد با پسران آتاتورک

به گزارش سایت خبری پرسون، امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه دورتموند دیداری حساس از گروه F یورو ۲۰۲۴ بین تیم‌های ترکیه و پرتغال برگزار خواهد شد.

ترکیه؛ امیدواری سرخ‌ها

نمایش جذاب ترکیه در بازی نخست مقابل گرجستانِ باانگیزه، همه را شگفت‌زده کرد. اتکا به جوان‌هایی مثل گولر و ییلماز نکته مثبتی برای تیم وینچنزو مونتلا بود و حالا امیدوارند در بازی بزرگ‌تر مقابل پرتغال همه را شگفت‌زده کنند. اگرچه قبل از این تورنمنت عملکردی ناامیدکننده داشتند، اما شاید همان بازی‌های دوستانه به پسران آتاتورک کمک کرده باشد تا ایرادات‌شان را پیدا کنند. ترکیه می‌تواند حتی با یک تساوی از نبرد دورتموند راهش را به سوی مرحله بعدی هموار کند. متوقف کردن تیمی که سال‌هاست فقط یک برد مقابلش داشته‌اند، اتفاق مهمی خواهد بود.

پرتغال؛ انتظار بیشتر از CR7

اگرچه پرتغال بازی نخست مقابل چک را به سختی برد، اما سلسائوی اروپا با حملات مداوم و مالکیت توپ بالا، قدرتش را به رخ کشید. در واقع مستحق پیروزی در آن دیدار بودند، چه با گل‌های دقایق ابتدایی که با گل دقیقه آخر! کریستیانو رونالدو بارها در موقعیت گل قرار گرفت و عطش همیشگی‌اش را نشان داد. حالا پرتغال کار سختی برای صعود از این گروه ندارد و کار اصلی از مرحله بعد آغاز خواهد شد. یک پیروزی مقابل ترکیه می‌تواند خیال‌شان را راحت کند و به رقبای بزرگ بیاندشیند. به نظر می‌رسد امشب با چالش جذاب دیگری روبه‌رو خواهند شد.

آخرین جدال
۲۴ مارس ۲۰۲۲ در مرحله انتخابی جام‌جهانی، پرتغال با نتیجه ۳-۱ از سد ترکیه گذشت. اوتاویو، ژوتا و نونیش برای پرتغال و ییلماز برای ترکیه در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۹) تیم‌های ملی ترکیه و پرتغال تابه‌حال ۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هیچ دیداری با تساوی خاتمه نیافته. پرتغال ۷ بازی را برده و ترک‌ها در ۲ بازی پیروز شده‌اند.
۳) نکته جالب این که ۳ بازی دو تیم در یورو برگزار شده که همه بازی‌ها را پرتغال برده است. پرتغال در این دیدارها ۵ گل زده و هیچ گلی دریافت نکرده.
۵۹) اولین بازی ترکیه و پرتغال به ۵۹ سال قبل
۸) رکورد فوق‌العاده پرتغال در یورو صعود همیشگی از مرحله حذفی است. قهرمان یورو ۲۰۱۶ تابه‌حال در مرحله گروهی کنار نرفته.
۵) ترکیه ۵ مرتبه در جام ملت‌های اروپا حاضر بوده که ۳ مرتبه در مرحله گروهی حذف شده است. این تیم سال ۲۰۰۸ به مرحله نیمه‌نهایی هم رسید.
۴) ترکیه در حالی با برد مقابل گرجستان یورو را شروع کرد که پیش از این مسابقات در ۴ بازی دوستانه پیروز نشده بود.
۱۴) کریستیانو رونالدو موفق نشد در بازی نخست این دوره مقابل چک گلزنی کند، اما فعلاً با ۱۴ گل و با اختلاف برترین گلزن تاریخ یورو است.

مصدومان و محرومان
عرفان جان قهوه‌چی تنها مصدوم ترکیه برای این دیدار است. پرتغال همه مهره‌هایش را برای دیدار دوم خودش در یورو ۲۰۲۴ در اختیار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ترکیه: گونوک، مولدور، آکایدین، بارداکجی، کادیوغلو، چالهان‌اوغلو، آیهان، گولر، کوکجو، ییلدیز و ییلماز
پرتغال: کاستا، دیاس، پپه، مندش، دالو، ویتینیا، فرناندش، کانسلو، سیلوا، لیائو و رونالدو

منبع: ایسنا

693499