رونالدو چه زمانی بازنشسته می‌شود؟

رونالدو به سرعت به ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود و مسئله بازنشستگی او دغدغه خیلی از هوادارانش شده است اما خودش هنوز تصمیم قطعی در این مورد نگرفته و تا زمانی که جسم و روحش یاری کند به بازی ادامه خواهد داد.
تصویر رونالدو چه زمانی بازنشسته می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بر کسی پوشیده نیست که کریستیانو رونالدو به سرعت به پایان دوران فوتبالی خود نزدیک می‌شود. اسطوره پرتغالی که بیش از هر بازیکنی در تاریخ فوتبال گل رسمی به ثمر رسانده اکنون ۳۹ ساله است و به گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود رسیده است و بسیاری از هواداران همچنان به این فکر می‌کنند که رونالدو بالاخره چه زمانی کفش‌هایش را خواهد آویخت. او در فوریه ۲۰۲۵ چهل ساله خواهد شد و بسیاری بر این باورند که یورو ۲۰۲۴ آخرین تورنمنت بزرگ او خواهد بود.

نقل مکان کردنش به عربستان سعودی که بسیاری آن را «لیگ بازنشستگان» می‌دانند شایعات بازنشسته شدن رونالدو را افزایش داد. رونالدو حمایت خود را از میزبانی عربستان سعودی در جام جهانی نشان داد و این موضوع نیز باعث شد که هواداران آینده او را زیر سوال ببرند. اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که رونالدو به این زودی به جایی برود.

النصر در جمع برترین‌های لیگ حرفه‌ای عربستان حضور دارد و رونالدو نیز در این فصل فرمی استثنائی از خود نشان داد. اسطوره منچستریونایتد در تمامی رقابت‌ها در ۵۱ بازی ۵۰ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن لیگ شد. ۳۵ گل او در ۳۱ بازی لیگ، باعث شده که از ستارگان بسیار جوان‌تری مانند الکساندر میتروویچ، تالیسکا، سادیو مانه، کریم بنزما و ریاض محرز بالاتر برود.

قرارداد فعلی او با النصر نیز تا ژوئن ۲۰۲۵ اعتبار دارد و با توجه به اینکه هر سال ۲۱۵ میلیون دلار (۱۷۰ میلیون پوند) درآمد دارد، بعید است که قرارداد را فسخ کرده و از این مقدار پول نقد چشم‌پوشی کند.

کریستیانو رونالدو چه زمانی بازنشسته می‌شود؟

رونالدو قبلاً گفته بود که حداقل تا ۴۰ سالگی بازی خواهد کرد و بعد از آن باید ببیند که از نظر بدنی چه احساسی دارد. اما با توجه به اینکه او همچنان به بازی‌ها مسلط است و نه تنها در لیگ حرفه‌ای عربستان بلکه در سطح بین‌المللی نیز می‌درخشد، امکان دارد که این برنامه‌ها تغییر کنند. او در ۱۰ بازی اخیر خود در پرتغال (قبل از یورو) ۱۰ گل به ثمر رسانده و یکی از مدعیان کسب کفش طلا در یورو ۲۰۲۴ است.

رونالدو در حال حاضر بیشترین بازی ملی را در تاریخ فوتبال داشته و تنها بازیکنی است که بیش از ۲۰۰ بازی برای کشورش انجام داده است. او همچنین بهترین گلزن رسمی تاریخ فوتبال است. مجموع گل‌های رونالدو در تمامی رقابت‌ها به رقم خیره‌کننده ۸۹۵ می‌رسد و ۶۰ گل از نزدیکترین رقیبش لیونل مسی جلوتر است. با در نظر گرفتن آمار گلزنی او در باشگاه و کشور، تنها دو یا سه فصل دیگر طول می‌کشد تا به مرز ۱۰۰۰ گل در دوران حرفه‌ای خود برسد.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از علاقه رونالدو به تمدید قرارداد با النصر تا سال ۲۰۲۷ است، و اگر اینگونه باشد رونالدو در ۴۱ سالگی در چارچوب بازی در جام جهانی ۲۰۲۶ ایالات متحده، کانادا و مکزیک قرار می‌گیرد. رونالدو در پنج جام جهانی تنها تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفته و ممکن است خواهان یک تجربه در فینال این رقابت‌ها نیز باشد، به خصوص اینکه بیشتر مسابقات سال ۲۰۲۲ را روی نیمکت سپری کرد.

رونالدو درباره بازنشستگی چه گفته است؟

رونالدو در مورد برنامه‌های بازنشستگی‌اش چندان واضح صحبت نکرده و اوایل امسال به شوخی گفت که یک دهه دیگر بازی خواهد کرد. او گفت: «در این لحظه نمی‌دانم، صادقانه بگویم. البته که به زودی بازنشسته خواهم شد. منظورم از به زودی، ۱۰ سال دیگر است. شوخی می‌کنم! نمی‌دانم، ببینیم چه می‌شود.»

رونالدو پس از زدن ۱۳۰ گل برای پرتغال، درست چند روز قبل از یورو ۲۰۲۴ اعتراف کرد که به پایان نزدیک می‌شود، اما اعلام کرد که الان قصد ندارد کفش‌هایش را آویزان کند. او به SporTV گفت: «می‌دانم که سال‌های زیادی برایم در فوتبال باقی نمانده، و همانطور که اسپانیایی‌ها می‌گویند، هر سال هدیه‌ای است که می‌گذرد و من می‌توانم به بازی ادامه دهم. بازی کردن بعد از ۳۵ یا ۳۶ سالگی موهبت است، اکنون من ۳۹ ساله هستم و هر سال سعی می‌کنم از بازی لذت ببرم. مهم این است که از نظر جسمی و روحی خوب باشیم تا بتوانیم به تیم کمک کنیم. و همانطور که می‌دانید من با عشق مادام‌العمر به تیم ملی متحد شده‌ام. ۲۰ سال است که اینجا هستم و فقط می‌خواهم ادامه دهم. من عاشق فوتبال هستم. هر مسابقه‌ای خاص است، بودن در یورو با پرتغال باعث افتخار است، مثل رویاست، مانند زمانی که ۲۰ ساله بودم.»

منبع: خبرورزشی

693449