۳ شرط اساسی برای از سرگیری رالی صعودی قیمت بیت‌کوین!

جولین بیتل (Julien Bittel)، رئیس بخش تحقیقات شرکت گلوبال ماکرو اینوستور (GMI)، با تحلیل چارت بیت کوین عنوان کرد که در حال حاضر، در «منطقه خسته‌کننده» پیش از رسیدن به فاز «صعود موزی‌شکل» قرار داریم.
تصویر ۳ شرط اساسی برای از سرگیری رالی صعودی قیمت بیت‌کوین!

به گزارش سایت خبری پرسون، فاز صعود موزی‌شکل یا منطقه‌ صعود موزی، اصطلاحی است که توسط رائول پال، بنیانگذار شرکت GMI، برای توصیف یک دوره حرکت صعودی چشمگیر به کار می‌رود.

در همین حال، یکی از تحلیلگران کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) معتقد است که بهبود پایدار بیت کوین به وضعیت سه شاخص کلیدی بستگی دارد.

به گفته این تحلیلگر با نام مستعار آی‌تی‌ تک (IT Tech)، میزان فروش ماینر‌های بیت کوین باید کاهش یابد. این شاخص، در پی کاهش درآمد استخراج، رو به افزایش بوده است.

ماینرهای بیت کوین از زمانی که بیت کوین در ماه مارس به سقف تاریخی ۷۳۶۷۹ دلار رسید، شاهد کاهش شدید درآمد خود بوده‌اند.

در تاریخ ۱۱ مارس، درآمد ماینرها از پاداش بلاک و کارمزد تراکنش‌ها حدود ۷۸.۸۹ میلیون دلار بود که این رقم با گذشت زمان کاهشی ۵۶ درصدی داشته و در ۱۲ ژوئن به ۳۴.۲۶ میلیون دلار رسیده است.

این تحلیلگر همچنین به عدم انتشار استیبل‌کوین‌های جدید در بازار اشاره کرد که باعث کمبود نقدینگی شده است. به اعتقاد وی، انتشار استیبل‌کوین‌های جدید، یکی دیگر از شروط بهبود بازار محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های کریپتو‌کوانت، مقدار استیبل‌کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های کریپتو طی دو ماه نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته و در حال حاضر به ۲۱.۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

در نهایت، جریان خروج سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین نظیر صندوق‌های فیدلیتی و گری‌اسکیل باید کاهش یابد.

طبق داده‌های فارساید (Farside)، در ۱۸ ژوئن، صندوق FBTC شرکت فیدلیتی و صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل به ترتیب ۸۳.۱ میلیون دلار و ۶۲.۳ میلیون دلار خروج سرمایه را تجربه کرده‌اند.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین در حال حاضر با کاهش ۲.۳۵ درصدی طی ۳۰ روز گذشته با قیمت ۶۴۹۶۶ دلار معامله می‌شود. این قیمت نسبت به سقف تاریخی ماه مارس (۷۳۶۷۹ دلار)، نزدیک به ۱۲ درصد کاهش یافته است. آی‌تی‌ تک معتقد است که قیمت کنونی می‌تواند کف بازار باشد.

در این میان، یکی از تحلیلگران معروف بازار به نام رکت‌ کپیتال (Rekt Capital) نیز پس از اذعان به اینکه بیت کوین گفت: در تمام ماه ژوئن در یک روند نزولی ثابت بوده است.

منبع: رمزارز نیوز

693251