پیشرفت پرسپولیس با اعتماد اوسمار به یک بازیکن

کاپیتان پرسپولیس زیرنظر اوسمار تقریبا دوبرابر بیشتر بازی کرد و یک مهره کلیدی لقب گرفت.
تصویر پیشرفت پرسپولیس با اعتماد اوسمار به یک بازیکن

به گزارش سایت خبری پرسون، به تازگی انتشار یک جمله ا ز اوسمار ویرا ، نگاه‌های بیشتری را به سمت بازیکن شماره۲ پرسپولیس چرخانده است؛ جایی که سرمربی جداشده سرخپوشان گفته: «آرزوی هر مربی است که کاپیتانی مثل امید عالیشاه داشته باشد.» حتی بدون این اظهارنظر هم روشن بود که اوسمار اعتقاد ویژه‌ای به عالیشاه دارد، چرا که کاپیتان قرمزها در نیم‌فصل دوم و با هدایت او روزهای بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت و به مهره‌ای مؤثر در مسیر قهرمانی قرمزها تبدیل شد. آیا یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل اول به اندازه‌ای که عالیشاه سزاوارش بود، به او توجه کرد؟

نگاهی به آمار امید عالیشاه در نیم‌فصل اول نشان می‌دهد او به تناوب به بازی گرفته شده و آنقدرها مهره کلیدی و سرنوشت‌سازی برای پرسپولیس نبوده است. او فصل را با حضور ۲۷دقیقه‌ای مقابل آلومینیوم اراک شروع کرد، سپس ۲بازی را احتمالا به‌دلیل مصدومیت از دست داد و در بازگشت به فهرست، مقابل فولاد ۹۰دقیقه به نیمکت چسبید. یک حضور ۹۰دقیقه‌ای مقابل گل‌گهر و بعد هم یک غیبت دیگر به‌دلیل مصدومیت ادامه روند امید بود. سپس او در ۳مسابقه پیاپی مقابل ملوان، صنعت نفت و سپاهان به‌عنوان بازیکن تعویضی صرفا در دقایق آخر به بازی گرفته شد و مقابل هوادار هم ۹۰دقیقه روی نیمکت نشست. او در دربی معوقه تهران هم فیکس نبود و فقط ۱۹دقیقه بازی کرد که در همان زمان کوتاه یک گل زد و یک ضربه خطرناکش هم از کنار دروازه بیرون رفت. احتمالا به پاس گلزنی در دربی بود که بالاخره یحیی رضایت داد این بازیکن را در ۴مسابقه پایانی فصل در ترکیب اصلی قرار بدهد و به این ترتیب آمار عالیشاه قدری بهبود یافت. به‌طور کلی اما امید در دور رفت و زیرنظر گل‌محمدی ۵۶۹دقیقه به میدان رفت که حاصل آن یک گل و ۲پاس گل بود.

با تغییر کادرفنی و حضور اوسمار ویرا به‌عنوان سرمربی اما بلافاصله وضعیت امید عالیشاه تغییر کرد و او به‌عنوان مهره اصلی و محوری تیم به بازی گرفته شد. غیر از مسابقه اول با آلومینیوم اراک که عالیشاه آن را به‌دلیل محرومیت از دست داد، او در تک‌تک مسابقات دور برگشت فیکس بود تا اینکه در مسابقه با سپاهان کارت قرمز گرفت و دیدار با نساجی را از دست داد. پس از آن هم عالیشاه دوباره در ترکیب اصلی تمامی مسابقات باقیمانده قرار گرفت. به این ترتیب کاپیتان پرسپولیس در نیم‌فصل دوم مجموعا ۹۸۹دقیقه به بازی گرفته شد که حاصل آن ارسال ۴پاس گل بود. شاید اگر عالیشاه بازی حذفی با آلومینیوم را به‌دلیل مصدومیت از دست نمی‌داد، پرسپولیس شرایط بهتری در آن مسابقه پیدا می‌کرد و به این زودی اوت نمی‌شد. در مجموع آنچه مسلم است اینکه اعتماد اوسمار به امید، شرایط این بازیکن را متحول کرد و باعث رشد پرسپولیس شد.

منبع: تسنیم

693176