استقلال از اشتباهات گذشته درس نمی‌گیرد

ایمان عالمی مربی اسبق استقلال از وضعیت کنونی این باشگاه نگران است.
تصویر استقلال از اشتباهات گذشته درس نمی‌گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر نوعی سردرگمی در باشگاه استقلال حاکم شده و هنوز کسی نمی‌تواند با قاطعیت پیرامون کادر فنی و مدیران ارشد باشگاه برای فصل آینده صحبت کند. پیرامون همین مسائل و وضعیت فنی آبی‌پوشان با ایمان عالمی بازیکن و مربی اسبق استقلال همکلام شدیم.

شرایط فصل قبل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همانطور که شما می‌دانید فصل قبل استقلال پر از تلاطم بود. شروع پیش فصل برای استقلال در حالی رقم خورد که در بحبوحه فصل نقل و انتقالات و آمدن نکونام تیم تغییراتی مدیریتی را تجربه کرده و پس از روی کار آمدن مدیر جدید شاهد اختلاف نظرات مدیرعامل و سرمربی بودیم. استقلال با شروع رقابت‌های لیگ برتر همچنان درگیر اختلافات کادر فنی و مدیریت وقت بود اما بچه‌ها فارغ از این اختلافات با غیرت در بازی‌ها حاضر شده بعد تا هفته‌های پایانی صدر جدول را از آن خود کرده بودند که در نهایت کار را با نایب قهرمانی تمام کردند اما از نظر من این تیم قهرمان شده است. در فصل گذشته تمامی بازیکنان و کادر فنی زحمت خود را کشیده و منهای چند مورد بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند. در نیم فصل اگرچه ضعف‌هایی در خط دفاع و خلق موقعیت‌ها به چشم می‌آمد اما در نیم فصل و با آمدن سیلوا و ماشاریپوف، تیم تقویت شد و شرایط برای قهرمانی تیم مهیا شد اما تقدیر استقلال در این فصل نایب قهرمانی بوده است. انشالله فصل آینده تیم بهتری برای قهرمانی بسته خواهد شد .

شما در حالی اظهار امیدواری برای بستن تیم بهتر برای فصل آینده می‌کنید که در حساس‌ترین روزهای فصل استقلال حتی تکلیف مدیرعامل و سرمربی خود را مشخص نکرده است.نظرتان در این خصوص چیست؟
متاسفانه حق با شماست. به اعتقاد من در شرایطی کنونی و با توجه به مشخص نشدن تکلیف انتخاب مدیرعامل و سرمربی باید آقای سمیعی کار را به بهترین شکل ممکن در بازار نقل و انتقالات تابستانی در دست داشته باشد و پس از آن تصمیمات لازم برای انتخاب مدیرعامل آینده اتخاذ شود. پر واضح است انتخاب مدیرعامل در مهم‌ترین ایام فصل از جمله واجباتی است که برای موفقیت استقلال در فصل آینده باید در نظر گرفت. در روزهایی که تمامی تیم‌ها و رقبا به دنبال تقویت فنی خود برای فصل آینده هستند استقلال نیز باید به دنبال مشخص شدن کادر مدیریتی و فنی خود باشد را با تمرکز لازم وارد بازار نقل و انتقالات شوند تا هرچه زودتر تکلیف تمدید قرارداد و جذب بازیکنان مورد نیاز کادر فنی مشخص شود. متاسفانه سال‌هاست استقلال از مشکلات پیش فصل خود لطمه می‌خورد و همین اتفاقات باعث عقب افتادگی استقلال شده است. جالب است با توجه به تغییرات پیش آمده و آمدن هلدینگ خلیج فارس من این امید را داشتم پیش فصل خوبی را این بار تجربه کنیم اما گویا متاسفانه با این شرایط قرار نیست از اشتباهات گذشته درس بگیریم. نمی‌دانم مشکل چیست و از کجا است که این مقدار تعلل در انتخاب مدیرعامل و سرمربی صورت می‌گیرد؟ این روزها در حالی که باید از جذب نفرات جدید برای فصل آینده از همدیگر سوال کنیم متأسفانه این سوال مطرح است چرا در باشگاه استقلال هیچ خبری نیست؟ امیدوارم هرچه زودتر مشکلات موجود حل و فصل شده و با انتخاب ادر مدیریتی و فنی استقلال با قدرت هرچه تمام‌تر به دنبال بستن تیمی قوی برای فصل آینده باشیم.

به نظر شما چه شد که استقلال در هفته‌های پایانی قهرمانی را از دست داد؟
به نظر من اشتباهات کسب تجربه و بهتر عمل کردن جزئی از فوتبال است. متاسفانه استقلال در فصل گذشته در مقاطعی خوب نتیجه نگرفت به خصوص در دیدار با نساجی مازندران که باید گفت تکلیف قهرمان لیگ را آن بازی مشخص کرد. بالاخره زیبایی فوتبال در همین اتفاقات است. فلسفه کادر فنی استقلال برای من قابل احترام است. در این مدت حرف‌های زیادی در این خصوص زده شده که امیدوارم تجربه خوبی برای جواد نکونام و کادر او باشد. امیدوارم در فصل جدید رویکرد کادر فنی تلفیقی از فلسفه خود و انتقادات مطرح شده باشد تا عملکرد بهتری را در آینده از سوی آبی‌پوشان شاهد باشیم فصلی سرشار از موفقیت را به هواداران تقدیم کنیم.

زمزمه‌های مبنی بر رفتن سید حسین حسینی و حضور دوباره عارف غلامی به گوش می‌رسد. نظرتان در خصوص این گمانه زنی‌ها چیست؟
آنچه مشخص است رفتن حسینی و آمدن عارف غلامی بستگی به نظر سرمربی و باشگاه دارد اما به عنوان یک پیشکسوت معتقدم عملکرد کاپیتان استقلال در فصل گذشته خیلی خوب بوده و تجربه او برای فصل آینده می‌تواند کمک حال تیم باشد. امیدوارم مشکلات مطرح شده در خصوص حسینی هرچه زودتر حل شود و شاهد ادامه حضور او نزد پسران آبی باشیم. در خصوص عارف غلامی نیز باید گفت او سال‌ها در استقلال بوده و زحمات زیادی برای تیم کشیده است اما به دلایلی از جمع آبی‌پوشان جدا شده و حالا شرایط برای بازگشت مجدد او مهیا شده اما باید دید کادر فنی در این خصوص چه نظری دارد.

منبع: خبرورزشی

683150