این استقلالی ها علیه نکونام باند مافیایی تشکیل داده اند

مدافع سابق باشگاه استقلال گفت: برخی از پیشکسوتان با جواد نکونام قصد و غرض دارند.
تصویر این استقلالی ها علیه نکونام باند مافیایی تشکیل داده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد نوری درباره شرایط تیم ملی در پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: ۲ دیدار گذشته ملی‌پوشان در مقدماتی جام جهانی کیفیت قابل قبولی نداشت. متأسفانه ضریب اشتباهات ملی‌پوشان بالا رفته و مقابل ازبکستان فرصت خوبی داشتیم که در ورزشگاه آزادی امتیاز کامل را دریافت کنیم که این کار میسر نشد.

باید در مرحله بعد آبروداری کنیم

وی ادامه داد: از نظر من بازیکنان خوبی در لیست قلعه‌نویی حضور داشتند، اما چندین بازیکن جوان و باتجربه دیگر نیز می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند. کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده از نظر من در حد تیم ملی نیستند و اگر این‌ها به زعم برخی استحقاق حضور در تیم ملی را دارند پس حق روزبه چشمی نیز خورده شده است. خط دفاع تیم ملی ایران بسیار ضعیف است و اگر این مشکل حل نشود در مراحل بعد کارمان بسیار سخت خواهد شد. تیم‌ها در مراحل بعد دشوارتر خواهند بود و باید آبروداری کنیم و به جام جهانی صعود کنیم.
تغییر و تحولات در تیم ملی روند مثبت داشته و باید اصولی پیش برود

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه می‌تواند به پیشرفت تیم ملی کمک کند. باید تعداد بازی دوستانه را بالا ببرند و روی نقطه ضعف‌ها کار کنند چرا که این بهترین فرصت است تا جوان‌ها را محک بزنیم و آن‌ها را برای مسابقات بزرگتر آماده کنیم. کادر فنی تیم ملی باید نگاه ویژه‌تری روی لژیونرها و بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشند. تغییر و تحولات در تیم ملی روند مثبت دارد و از نظر من اگر اصولی پیش برود می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

استقلال در نقل و انتقالات چراغ خاموش پیش برود

نوری با بیان اینکه استقلال باید به صورت چراغ خاموش به خرید بازیکنان ادامه دهد، عنوان کرد: هواداران استقلال اکنون نگران هستند و امیدوارم مدیریت باشگاه این نگرانی را با عملکرد مثبت برطرف کنند. امیدوارم باشگاه در جهت خرید بازیکنان مورد نیاز و مذاکرات با آن‌ها چراغ خاموش پیش برود. یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم این بود که بازیکنان مد نظر باشگاه توسط دلالان و بازی رسانه‌ای قیمتشان بالا می‌رفت و یا سریعاً توسط تیم‌های دیگر هایجک می‌شدند. فصل گذشته خیانتی که مدیریت سابق به نکونام و باشگاه کرد باعث شد تا نیمکت استقلال خالی بماند و نکونام به سختی به راه خود ادامه دهد. امیدوارم با آمدن هلدینگ خلیج فارس ما از لحاظ مالی مشکلی پیدا نکنیم.

برخی منافعشان به خطر افتاده و علیه نکونام باند تشکیل داده‌اند

وی ادامه داد: برخی از پیشکسوتان با جواد نکونام قصد و غرض دارند و با توجه به اینکه این مربی در فصل گذشته امتیاز لازم را به دست آورد نمی‌خواهند موفقیت او را بزرگ جلوه دهند و تلاش می‌کنند تا او را در چشم هواداران خراب کنند. من طرفدار شخص نیستم و به این باور هستم که نام استقلال مهم است و نتیجه گرفتن در آن اهمیت دارند و مدیریت یا مالک و یا سرمربی هر شخصی که باشد باید در جهت منافع باشگاه قدم بردارد. یک باند مافیایی در بیرون از مستطیل سبز وجود دارد که پیشکسوتان را به سمت خودشان آوردند تا بر علیه استقلال و نکونام صحبت کنند. آن‌ها بیرون از مستطیل سبز هستند و پولی گیرشان نمی‌آید و به اجبار این کار را انجام می‌دهند تا جا برایشان باز شود. برخی منافع خودشان به خطر افتاده و باند بزرگی تشکیل دادند تا نکونام و کادرش را خراب کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با سقف قراردادها، متذکر شد: سقف قرارداد تنها یک نمایش مضحک بود و سال گذشته این طرح را اجرا کردند و یک تیم خاص اصلاً به آن توجهی نداشت و مقامات بالاتر هم به آن‌ها اهمیتی ندادند. طرحی که گذاشتند را هیچکس نتوانست کنترل کند. اگر می‌خواهند چنین سقفی بگذارند ابتدا برای پرسپولیس تعیین کنند چرا که آن‌ها به وسیله خیلی از افراد این قانون را دور زدند و با هر مبلغی که خواستند بازیکن و مربی خریدند. در هیچ کجای دنیا چنین قانونی نداریم که سقف قرارداد برای باشگاهی لحاظ کنند و موضوع جالب این بود که این قانون تنها فقط برای استقلال اجرا شد و متأسفانه ما به رسم هر سال متضررترین تیم بودیم.
باید مفسدین پیش از این رسوا می‌شدند

نوری در پایان با بیان اینکه باید اشخاص مفسد پیشتر رسوا می‌شدند، خاطرنشان کرد: پرداختن به چنین موضوعاتی خوب است و در جهت ارتقای فوتبال ایران مفید خواهد بود، اما سوالی که از آقایان دارم این است که چرا اکنون به این موضوع پرداختند؟ زمانی که چنین افراد فاسدی سر کار بودند و مشغول رشوه دادن و مهندسی فوتبال ایران بودند باید نامشان فاش می‌شد و به آن‌ها می‌پرداختند تا به دست قانون بیفتند. اگر در همان زمان به این مشکلات می‌پرداختند قطعاً حال و روز فوتبال ایران اینچنین نبود. هرچه خواستند خوردند و بردند و اکنون به دام افتادند. امیدوارم نفرات اصلی را پیدا کنند تا فوتبال ایران جان تازه بگیرد.

منبع: خبرورزشی

682918