تحت پوشش قرار گرفتن رایگان بیمه ۶ میلیون ایرانی

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 6 میلیون ایرانی به صورت رایگان، ابراز کرد:‌ اکنون 90 درصد خدمات سرپایی و بستری مربوط به درمان ناباروری رایگان شده است.
تصویر تحت پوشش قرار گرفتن رایگان بیمه ۶ میلیون ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید کریمی،معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بیان داشت:380 دستگاه تشخیصی درمان سرطان و بیماری های قلبی در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 1453 دستگاه دیالیز در کشور توزیع شده، ادامه داد:67 بیمارستان مجوز فعالیت گرفته‌اند که به مرور اضافه خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اجرا شدن طرح جوانی جمعیت در کشور، خاطر نشان کرد:‌ اکنون 87 مرکز سطح یک درمان ناباروری و 126 مرکز سطح 3 درمان ناباروری در کشور فعال است؛ به طوری که موفقیت روش آی وی اف در درمان ناباروران به 32 درصد رسیده است.

کریمی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 6 میلیون ایرانی به صورت رایگان، ابراز کرد:‌ اکنون 90 درصد خدمات سرپایی و بستری مربوط به درمان ناباروری رایگان شده است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج ، متذکر شد:‌این صندوق اکنون بودجه‌ای برابر با 12 هزار میلیارد تومان برای پوشش دادن هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج داراست.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون 70 بسته خدمتی به 107 بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان ارائه می‌شود.کریمی اضافه کرد: 33 میلیون نفر از طرق سیستم ارجاع بیماران به صورت رایگان درمان می‌شوند که این افراد شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دیگر افراد کم برخوردار تر است.

منبع: فارس

682752