دو منطقه تهران در وضعیت قرمز

بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر (۲۷ خرداد) روی عدد ۹۳ و در وضعیت قابل قبول است.
تصویر دو منطقه تهران در وضعیت قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۳۶ بود و کیفیت هوای پایتخت شرایط ناسالم را تجربه کرد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

وضعیت رصد و پایش ایستگاه های کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که اعداد شاخص کیفیت و آلودگی هوا در ایستگاه های منطقه ۱۴ و ۱۵ بالاتر از ۱۵۰ را که نشان دهنده وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه های سنی است را نمایش می دهد و در ۸ ایستگاه این اعداد بین ۱۰۰ و ۱۵۰ است که نشان دهنده هوای ناسالم است و در مابقی ایستگاه ها کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول و شاخص اعداد کمتر از عدد ۱۰۰ است.

وضعیت کیفیت هوای تهران از ابتدای سال جاری ۵ روز هوای پاک، ۷۵ روز هوای قابل قبول و ۸ روز هوای ناسالم را نشان می دهد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: همشهری آنلاین

682740