قیمت جدید گندم اعلام شد

قیمت گندم امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد.
تصویر قیمت جدید گندم اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این قیمت همچنان به روال قبلی باقی مانده است. در حالی که در کرمانشاه خرید تضمینی ۱۳۸ هزار تن گندم مشخص شده است.

قیمت گندم امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ همچنان به روال قبلی باقی مانده است. قیمت گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت گندم دوروم ۱۸ هزار تومان اعلام شده است. با توجه به اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود، امسال میزان خرید تضمینی گندم ۱۳.۵ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که خرید تضمینی گندم در کرمانشاه ۱۳۸ هزار تن مشخص شده است.

علی ملکشاهی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از خرید تضمینی حدود ۱۳۸ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: نگرانی‌ای بابت پرداخت پول کشاورزان وجود ندارد. امسال خرید تضمینی گندم از مناطق گرمسیری استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

او میزان گندمی که تاکنون از کشاورزان خریداری شده را ۱۳۸ هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت: حدود ۱۰۷ هزار تن از این میزان گندم دوروم و مابقی گندم معمولی است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عمده گندم خریداری‌شده مربوط به مناطق گرمسیری استان بوده، از رشد ۱۴ درصدی خرید گندم از مناطق گرمسیری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری کرد، در سایر نقاط استان نیز افزایش خرید تضمینی گندم را شاهد باشیم.

ملکشاهی میزان پولی را که باید بابت خرید این میزان گندم به کشاورزان استان پرداخت شود ۲.۲ همت اعلام کرد و افزود: تاکنون بخش کمی از این میزان پرداخت شده و مابقی نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه نگرانی‌ای بابت پرداخت پول کشاورزان وجود ندارد خاطرنشان کرد: پیگیری‌های جدی‌ای انجام دادیم که پرداخت پول کشاورزان کرمانشاه به تاخیر نیفتد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه از میزان مناسب خرید تضمینی گندم استان کرمانشاه در سال گذشته نیز یاد کرد که با ثبت ۸۰۶ هزار تن خرید، جایگاه چهارم کشور را داشتیم.

ملکشاهی ابراز امیدواری کرد با بارش‌های مناسبی که امسال رخ داد رشد خرید تضمینی گندم در استان را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

منبع: تجارت نیوز

682314