تداوم وزش تندباد و بارش‌های رگباری باران در آسمان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سامانه همرفتی از عصر روز گذشته در استان مستقر شده که وزش تندباد و بارش‌های رگباری باران را به دنبال دارد.
تصویر تداوم وزش تندباد و بارش‌های رگباری باران در آسمان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: سامانه همرفتی از عصر روز گذشته در استان مستقر شده که وزش تندباد و بارش‌های رگباری باران را به دنبال دارد.

وی افزود: به دنبال استقرار این سامانه در اکثر نقاط استان شاهد وزش تندباد لحظه‌ای، وزش باد نسبتا شدید و کاهش میدان دید به علت فعال شدن کانون‌های گردوغبار هستیم که بیشتر در مناطق مرکزی، شمال و شرق استان فعالیت دارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه خاصیت این بارش‌ها رگباری است و لحظه‌ای می‌تواند روان آب ایجاد کند، گفت: در مناطق مستعد شاهد رگبار و رعدوبرق به ویژه در غرب، شمال و جنوب استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به عوامل مدیریت بحران و تیم‌های امدادی ابلاغ شد که در جاده‌ها استقرار پیدا کنند، تیم‌های راهداری در راهدارخانه‌ها، هلال احمر و اورژانس در پایگاه‌های شهری و بین شهری و آب منطقه‌ای در مسیل‌ها گشت و نظارت داشته باشد و مسیر رودخانه‌ها بازگشایی شود.

وی تصریح کرد: 56 هزار عشایر در مناطق عشایری استان در بیش از 500 نقطه استقرار دارند، توصیه شد در این دو روز از بردن دام‌ها به ارتفاعات خودداری کنند و در مسیر رودخانه‌ها استقرار نداشته باشند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته تندباد خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها وارد کرد و سبب سقوط درخت‌های فرسوده بر روی خودروها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد خودروهای خود را زیر درخت‌های فرسوده پارک نکنند.

وی با بیان اینکه در شهرها کاهش میدان دید و گردو غبار و آلودگی را در این مدت خواهیم داشت، گفت: فعالیت ناپایداری‌های این سامانه تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر خواهد بود.

منبع: استانداری

682153