تصمیم انقلابی نکونام برای استقلال؛ قلم قرمز روی نام ۱۱ بازیکن

قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان به پایان رسیده و از سوی دیگر تعدادی دیگر نیز به دلیل عملکرد فنی نامطلوب مورد توجه کادرفنی و باشگاه برای ادامه همکاری نیستند.
تصویر تصمیم انقلابی نکونام برای استقلال؛ قلم قرمز روی نام ۱۱ بازیکن

به گزارش سایت خبری پرسون، لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران با تلخی هرچه تمام‌تر برای استقلال به پایان رسید، در حالی‌که آبی‌پوشان تا هفته‌های پایانی صدر جدول و عنان قهرمانی را در دست داشتند با تساوی در هفته بیست‌وهشتم در خانه نساجی این هدیه ارزشمند را دودستی به حریف سنتی خود واگذار کردند تا در نهایت در روز پایانی لیگ حسرتی ناتمام را تجربه کنند.

در هرحال این فصل هم با دوری استقلال از قهرمانی به پایان رسید و حالا آبی‌پوشان باید به دنبال جبران مافات و بازسازی تیم خود برای حضوری موفق در لیگ آینده باشند.

در این میان قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان به پایان می‌رسد و از سوی دیگر تعدادی دیگر نیز به دلیل عملکرد فنی نامطلوب مورد توجه کادرفنی و باشگاه برای ادامه همکاری نیستند.

از پیمان بابایی، جعفر سلمانی، ایمان سلیمی، امید حامدی‌فر، میلاد فخرالدینی، رضا میرزایی، محمدرضا خالدآبادی، محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی به عنوان خروجی‌های احتمالی آبی‌پوشان نام برده می‌شود و احتمال جدایی این نفرات بیشتر از ماندنشان است مگر اینکه تغییراتی در کادرفنی و مدیریت باشگاه صورت گیرد.

البته همانطور که عنوان شده همه چیز به ادامه حضور جواد نکونام در استقلال بستگی دارد هر چند وی با این باشگاه قرارداد دارد، اما باتوجه به تغییر مالکیت استقلال و از سوی دیگر ناکامی نکونام در رسیدن به جام قهرمانی و رفتارهای هیجانی این مربی در طول فصل، تردیدهایی درباره ادامه همکاری با نکونام ایجاد شده که باید در انتظار تصمیم نهایی مالکان باشگاه ماند.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده ایمان سلیمی، مدافع استقلال پس از یک فصل بازی برای آبی‌پوشان در لیست مازاد قرار گرفته و جدا خواهد شد. نام امید حامدی‌فر هم در فهرست خروجی اعلامی از سوی جواد نکونام قرار دارد و قرارداد وی تمدید نخواهد شد.

پیمان بابایی دیگر بازیکنی است که در لیست مازاد اعلامی از سوی نکونام قرار دارد؛ جعفر سلمانی هم پس از ۳ سال از جمع آبی‌پوشان جدا خواهد شد.

میلاد فخرالدینی که در نیم فصل به جمع آبی‌پوشان پیوسته بود دیگر بازیکنی است که فصل آینده جایی در استقلال نخواهد داشت. محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی دیگر بازیکنانی هستند در فهرست مازاد نکونام قرار گرفته‌اند و از استقلال جدا خواهند شد.

از طرفی گفته می‌شود رضا میرزایی و محمدرضا خالدآبادی که به زمان حضور در خدمت سربازی رسیده‌اند برای گذراندن خدمت راهی ملوان بندرانزلی خواهند شد.

از سوی دیگر برخی بازیکنان نیز در فهرست انتظار هستند و در صورتی‌که باشگاه موفق شود با بازیکنان جدید قرارداد ببندد، آنها از استقلال جدا خواهند شد. از مهدی مهدی‌پور و آرمان رمضانی به عنوان بازیکنان حاضر در لیست انتظار جواد نکونام نام برده می‌شود.

یکی دیگر از ابهامات فهرست فصل بعد استقلال کوین یامگا، ستاره فرانسوی آبی‌پوشان است که باتوجه به وضعیت مصدومیت چشمش و شرایط مبهم بینایی‌اش قرار است با شروع دور جدید تمرینات تست نهایی از این بازیکن انجام شود و در صورتی‌که نتواند خود را به شرایط آرمانی برساند، حداقل تا نیم فصل از لیست استقلال خارج خواهد شد.

در هر حال همانطور که عنوان شد تمام این احتمالات بستگی به ادامه حضور یا قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام دارد و اگر تغییری در رویه کنونی ایجاد شود ممکن است فهرست بازیکنان ورودی و خروجی نیز دستخوش تغییراتی شود.

منبع: ایسنا

682054