آمادگی تیم ملی ازبکستان برای دیدار با ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت: برای دیدار با تیم ملی ایران آماده هستیم و امیدوارم بازی خوبی شود.

تصویر آمادگی تیم ملی ازبکستان برای دیدار با ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در نشست خبری قبل از بازی با تیم ملی ایران در هفته ششم از گروه E دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: آماده دیدار با ایران هستیم و چندین بار با تیم ملی این کشور بازی کردیم. می‌دانیم ایران تیمی باکیفیت است و امیدوارم فردا بازی خیلی خوبی داشته باشیم.

او ادامه داد: هر دو تیم از قبل صعود کرده اند و امیدوارم در بازی فردا سلامت بازیکنان حفظ شود و به بازیکنانم اعلام کرده ام که باید از بازی لذت ببرند. ما هم تیم خوبی داریم که قابل احترام است و رقیب سرسختی برای ایران هستیم.

سرمربی ازبکستان درباره اینکه او با تجربه ترین مربی در تقابل با تیم ملی ایران است که در تمام این رقابت ها تنها یک بار به ایران باخته است یادآور شد: بله این یک آمار است اما هر بازی شرایط متفاوتی دارد. گاهی اوقات شگفت زده شدیم و بعضی وقت ها هم حریف ما را شگفت زده کردیم.

او افزود: ایران بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون دارد که شرایط خیلی خوبی دارند. هر بازی با بازی‌های دیگر تفاوت دارد با این حال تمرکز ما روی تیم خودمان است. برای بازی فردا با توجه به قطعی شدن صعود هر دو تیم انتظار داریم هواداران در ورزشگاه حضور یابند و بدون اینکه فشاری را برای بردن احساس کنند بازی را تماشا کنند.

کاتانچ در پاسخ به این سوال که تیم شما استون ارونوف و جلال الدین ماشاریپوف را دارد و آیا آنها نکاتی را درباره بازی با ایران به شما گفته اند یا خیر، تصریح کرد: من نمی خواهم این دونفر را بازی بدهم.

او سپس ادامه داد: شوخی کردم. آنها خیلی خوب هستند. باید بگویم ارونوف خیلی پیشرفت کرده و حرفه ای تر شده است‌ کاملا متفاوت شده است اما امیدوارم فردا برای تیم بازی کند چون زمانی که یک نفر از تیمی قهرمان می آید کار سختی است.

کاتانچ به تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: ثبات در ایران موضوعی است که از این تیم خوشم می آید. بازی های باشگاهی معمولا در ماه ژوئن میلادی به پایان می رسند و این موضوع کار را برای تیم ملی سخت می کند که ایران آن را رعایت می کند.

او در پاسخ به اینکه آیا در بازی فردا تغییراتی را در ترکیب ایجاد خواهد کرد یا خیر گفت: فردا خواهید دید. من باید درباره قانونی بگویم که احتمالا امیر قلعه نویی هم با من موافق است. اینکه چرا کارت های زرد این دوره باید در مرحله بعدی هم در نظر گرفته شود. هیچ جایی این اتفاق رخ نمی داد اما AFC این کار را می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

682011