درهای بازگشت به بارسلونا را به روی خودم بسته‌ام

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی آب پاکی را روی دست طرفداران بارسلونا ریخت و گفت که دیگر هدایت این تیم را برعهده نخواهد گرفت.
تصویر درهای بازگشت به بارسلونا را به روی خودم بسته‌ام

به گزارش سایت خبری پرسون، بازگشت پپ گواردیولا و برگرداندن بارسلونا به روزهای اوج، رؤیای همیشگی هواداران تیم کاتالان بود اما او آنها را از تحقق این رؤیا دلسرد کرد.

سرمربی منچسترسیتی که با کسب 14 جام با بارسلونا در حد فاصل سال‌‌های 2008 تا 2012 پرافتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه بارسلونا محسوب می‌شود، امروز (دوشنبه) در حاشیه یک تورنمنت گلف اختصاصی برای فوتبالیست‌های پیشکسوت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که یکی از آنها درباره بازگشت احتمالی‌اش به بارسا بود. گواردیولا در پاسخ به این سؤال که آیا او درهای بازگشت به بارسلونا را به روی خود بسته است، گفت: بله، بسته است. ما الان پخته‌تر هستیم.

گواردیولا که فصل آخر قراردادش با منچسترسیتی را سپری می‌کند، درباره اخراج ژاوی هرناندس از سرمربیگری بارسلونا در پایان فصل اخیر و مقایسه‌هایی که بین سبک بازی بارسا در زمان مربیگری این دو نفر صورت می‌گرفت نیز هم صحبت کرد. او درباره اینکه آیا پایبندی ژاوی به پیاده‌سازی این سبک به او ضربه زد، گفت: به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق تقصیر من نبوده است. هر اتفاقی که هم رخ داده باشد، تقصیر من نبوده است. من 14 سال است که از بارسلونا رفته‌ام و درباره این مسئله به هیچ چیزی مشکوک نیستم.

پپ درباره اینکه آیا دلیل مقایسه شدن سبک بازی بارسلونای او و بارسلونا ژاوی را درک می‌کند، تأکید کرد: این سؤال را از خودتان بپرسید چون شما (خبرنگاران) هستید که این مقایسه‌ها را انجام می‌دهید نه من.

موضوع بعدی که گواردیولا درباره‌اش صحبت کرد انتصاب هانسی فلیک به عنوان سرمربی جدید بارسلونا بود. او گفت: برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که به او کمک کنند و زمان بدهند. او باید خودش را به سبک بازی و توانایی بازیکنانی که دارد تطبیق دهد.

سرمربی منچسترسیتی در پایان درباره آینده دو بازیکن این تیمش برناردو سیلوا و ژوائو کانسلو شفاف‌سازی کرد. کانسلو در پی اختلافاتی که با پپ پیدا کرد، فصل گذشته به بارسلونا قرض داده شد اما هنوز مشخص نیست که او در بارسلونا خواهد ماند یا به من‌سیتی برمی‌گردد. برناردو سیلوا نیز فصل گذشته با وجود تمایل به بازی در بارسلونا، مجبور به ماندن در سیتی شد اما امسال بار دیگر بحث انتقال احتمالی‌اش به کاتالونیا مطرح شده است.

گواردیولا درباره سیلوا گفت: ما هرگز هیچ تماسی از بارسلونا یا باشگاهی دیگر برای برناردو دریافت نکرده‌ام. او بازیکنی خارق‌العاده است که کنار ما در منچسترسیتی می‌ماند. کانسلو؟ دو باشگاه با یکدیگر مذاکره خواهند کرد. او بازیکن ماست و اگر باشگاه‌ها به توافق نرسند باید برای حضور در اردوی پیش فصل برگردد اما اگر خودش بخواهد در بارسلونا بماند و باشگاه‌ها هم به توافق برسند، می‌تواند در آنجا بماند.

منبع: ایرنا

681961