اشتباهات داوری باعث قهرمانی پرسپولیس شد

مهاجم اسبق استقلال اعتقاد دارد این تیم برای فصل آینده حتی درون دروازه هم نیازمند تقویت است.
تصویر اشتباهات داوری باعث قهرمانی پرسپولیس شد

به گزارش سایت خبری پرسون،با وجود اینکه بالغ بر یک هفته از پایان لیگ بیست و سوم می‌گذرد، همچنان بحث پیرامون شرایط استقلال در این مسابقات داغ است به همین خاطر سراغ عباس سرخاب رفتیم و با مهاجم اسبق آبی پوشان پیرامون وضعیت جواد نکونام و شاگردانش صحبت کردیم.

ارزیابی شما از نایب قهرمانی استقلال در پایان فصل پرفراز و نشیب چیست؟
عدم دستیابی استقلال به جام را باید در دو بحث فنی و مدیریتی دنبال کرد. جایی که در ابتدای فصل و در بازار نقل و انتقالات هر روز شاهد اختلافات مدیریت و سرمربی و افزایش تنش بین دو طرف دعوا بوده ایم. در چنین شرایطی طبیعی است که کادر فنی تمرکز لازم را برای هدایت صحیح تیم نداشته باشد. با ادامه این ماجرا فشار رسانه‌ها و مردم برای تغییرات مدیریتی کار را برای بخش فنی تیم سخت کرد و باعث شد آنطور که لازم بود امتیازات نیم فصل اول جمع آوری نشود. با رفتن خطیر و آمدن هلدینگ خلیج فارس می‌توان گفت آرامشی نسبی در اواخر لیگ به استقلال بازگشته است اما باید پذیرفت اثرات اختلافات قبلی همچنان تاثیرات خود را در تیم میگذاشت. در بحث فنی هم باید گفت استقلال در طول فصل بازی محتاطانه ای از خود به نمایش می‌گذاشت و با این شرایط کار تا پیش از دیدار با نساجی مازندران خوب پیش می‌رفت. در شرایطی که پرسپولیس و استقلال شانه به شانه هم در صدر جدول پیش می‌رفتند نتیجه دیدار با نساجی مازندران استقلال را متضرر کرد و عواملی مثل اشتباهات داوری که واقعیت فوتبال ما است باعث شد پرسپولیس قهرمان شود.

شما معتقدید پرسپولیس را با اشتباه داوری قهرمان کردند؟
همگان می‌دانستند پرسپولیس در حالی موفق به کسب قهرمانی می‌شود که بتواند آخرین دیدار خود را مقابل مثل رفسنجان با پیروزی پشت سر بگذارد اما در حالی که استقلال ۲ بر صفر از پیکان پیش بود گل مشکوک به آفساید پرسپولیس در دقیقه ۸۶ بازی مقابل مس رفسنجان باعث شد دست استقلال از جام کوتاه بماند.

فکر می‌کنید اختلافات جواد نکونام و مدیریت باشگاه تا چه میزان سرمربی استقلال را از اهدافش دور کرد؟
واضح است که اختلافاتی اینچنینی تمرکز هر سرمربی را از بین خواهد برد و جواد نکونام هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اگرچه ما پیشکسوتان با اعلام حمایت از تیم به دنبال حل مشکلات بوده‌ایم اما کمبودها و تغییر و تحولات در مجموع باعث شد کادر فنی نتواند به ایده‌آل‌های خود دست پیدا کند. امیدوارم با واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس ثبات مدیریتی و فنی در سال‌های آینده ادامه داشته باشد که بدون شک به دنبال این اتفاق و حمایت و تقویت کادر فنی و جذب نفرات برتر که سال‌ها بتوانیم از آنان در ایران و آسیا برای مدعی قهرمانی بودن استفاده کنیم، شرایط برای درخشش نام پرآوازه استقلال فراهم خواهد شد.

با توجه به تغییر و تحولات احتمالی در نیمکت فنی استقلال نظرتان در رابطه با ادامه کار جواد نکونام چیست؟
اعتقاد من ادامه کار با نکونام امری منطقی است چرا که تجربه و شناخت لازم را در این فصل نسبت به باشگاه و بازیکنان پیدا کرده است و از طرفی دیگر امیدوارم خبری از فشارهای مدیریتی فصل قبل نباشد تا شرایط برای شروع فصلی درخشان مهیا باشد. در حالی که دیگر تیم‌های مدعی به دنبال حضور قدرتمندانه‌تر برای فصل آینده هستند بدون شک ثبات فنی و مدیریتی در استقلال می‌تواند شرایط را برای موفقیت آبی پوشان تا حدود زیادی تضمین کند. باید از تغییرات فنی پرهیز کرد. با احترام به همه شایستگان حضور روی نیمکت فنی استقلال اما ادامه کار جواد نکونام را منطقی می‌دانم.

بخشی از موفقیت استقلال در فصل آینده به چگونگی عمل کردن در بازار نقل و انتقالات تابستانی است. عمده نیازهای فنی استقلال را چه می‌دانید؟
استقلال اگر برای قهرمانی لیگ و حرف‌ تازه داشتن در آسیا قرار است بسته شود باید در تمامی پست‌ها تقویت شود. با چنین نگاه و هدفی بازیکنان خارجی و داخلی که قرار است جذب باشگاه شوند باید در حد و اندازه‌های نام بزرگ استقلال باشند. من حتی معتقدم در کنار سید حسین حسینی که به هیچ عنوان دروازه بانی ضعیف نیست، باید یک رقیب قوی قرار داشته باشد تا در صورت مصدومیت احتمالی تیم دچار مشکل نشود. برای حضور و مدعی بودن در سه جام باید ۲۲ بازیکن آماده و با انگیزه داشت تا سرمربی با دستانی باز بتواند در طول فصل از بازیکنان خود ر اساس شایستگی‌هایشان استفاده کند.

بحث فساد در فوتبال این روزها حسابی داغ شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
متاسفانه بحث مطرح شده این روزها اتفاقی تازه در فوتبال و ما نیست اما ورود مسئولین ضد فساد کار خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیریم. اگرچه این روزا بحث در خصوص فساد در فوتبال مطرح شده است اما من معتقدم کل ورزش باید از سیستم دلالی و فساد مدیریتی پاک شود. متاسفانه عده‌ای مافیای فوتبال شدند و حالا که این مبارزه با فساد شروع شده است امیدوارم ادامه‌دار باشد و تا پایان ماجرا ادامه داشته باشد. وجود فساد در ورزش باعث می‌شود ورزش ما از پیشرفت لازم دور شود. مطمئناً با از بین بردن فساد شرایط برای رشد ورزش فراهم خواهد شد و آن وقت قطعاً حرف‌های تازه‌ای خواهیم داشت و شرایط برای میزبانی ایران از مسابقات در تمامی رشته‌ها فراهم خواهد شد. این اتفاق تنها زمانی محقق خواهد شد که مدیرانی سالم و پاکدست و سیر داشته باشیم نه گرسنه!

منبع: ایسنا

681935