مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مطرح کرد؛

بازنشستگی ۲۳۰۰ عضو بیمه شده صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از بازنشستگی ۲ هزار و ۳۰۰ بیمه شده صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: تاکنون ۶۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.
تصویر بازنشستگی ۲۳۰۰ عضو بیمه شده صندوق اعتباری هنر

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمجیدپوراحمدی با اعلام این خبر و تشریح جزئیات ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به‌ عنوان مهمترین اولویت صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: این مجموعه به‌عنوان بزرگترین مرجع حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور از بدو تأسیس تاکنون تعداد زیادی از فعالان فرهنگی و هنری کشور را برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرده است و اکنون که بیست و یکمین سال تاسیس صندوق هنر را در پیش رو دارد؛ براساس آخرین آمار دریافت شده از سازمان تأمین اجتماعی (تا تابستان ۱۴۰۲) ۲ هزارو ۳۰۰ نفر از بیمه‌پردازان براساس سنوات پرداختی، به درجه بازنشستگی نائل آمده اند.

وی با بیان اینکه امروز صندوق هنر به مرحله‌ای رسیده که تعداد قابل توجهی از هنرمندان عضو و زیر پوشش در سال های اخیر به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، بیان کرد: بیشترین فراوانی اعضایی که از طریق بیمه صندوق اعتباری هنر بازنشسته شده‌اند به ترتیب به هنرمندان رشته‌های موسیقی (۵۵۰ نفر)، سینمایی (۴۶۰ نفر)، تجسمی (۳۶۰ نفر) تعلق دارد.

پوراحمدی اضافه کرد: از این تعداد بالغ بر ۶۰۰ نفر از زمان آغاز به کار دولت مردمی تا تیرماه ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند.

وی در ادامه افزود: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده، خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت در بخش فرهنگ و هنر بوده است که رضایت فعالان این حوزه را نیز کسب کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: تاکنون ۶۲ هزار نفر از اعضا از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده و زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با توجه به آمار هنرمندانی که از طریق صندوق هنر بازنشسته شده‌اند، برنامه‌های حمایتی ویژه برای آن‌ها درنظر بگیریم.

پوراحمدی همچنین با اشاره به ارائه ۳۶ خدمت و طرح ازسوی این صندوق اظهار کرد: یکی از طرح‌های در دست برنامه‌ریزی طرح «بازنشسته هنر» است که این طرح برای تکریم و پاسداشت تجربیات هنرمندان عزیزی است که از طریق صندوق هنر بازنشسته شده‌اند.

به گفته وی، این طرح شامل برنامه‌های ویژه حمایتی و طرح‌های رفاهی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری گردهمایی بازنشستگان صندوق هنر اشاره کرد.

پوراحمدی بیان کرد: صندوق اعتباری هنر، طی سال‌های اخیر با اتخاذ تدابیر ویژه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در نهایت سرعت و سهولت، نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدان شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. بر این اساس قریب به ۲۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی کشور در دولت مردمی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

منبع: ایبنا

681917