کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوای تهران به ۳۶ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی از احتمال رسیدن بیشینه دمای هوای تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد در روز جاری خبر داد.
تصویر دمای هوای تهران به ۳۶ درجه می‌رسد

به گزارش سایت خبری پرسون، "فریبا گودرزی" افزود: تهران برای امروز بعدازظهر وزش باد در مناطق غربی و جنوبی خواهد داشت و بیشینه دما در تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در ادامه وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: برای امروز (یکشنبه، ۲۰ خردادماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی و قزوین بارندگی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارندگی خواهیم داشت.

وی توضیح داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌های رگباری و موقتی رخ خواهد داد و در برخی نقاط نیز امکان بارش تگرگ وجود دارد.

گودرزی همچنین در ادامه تأکید کرد: بارش‌های امروز در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدید خواهد بود و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی نیز صادر شده و ممکن است این بارش‌ها منجر به سیل آبی شدن مسیل‌ها و طغیانی شدن رودخانه‌ها شوند.

کارشناس هواشناسی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، وقوع گردوخاک در مناطق غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و تا پنج روز آینده نیز نوار شرقی کشورمان به‌ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک را خواهد داشت.

منبع: ایرنا

681683