وزش باد خیلی شدید و خیزش گردوخاک در استان تهران

رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران و رگبار باران، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به‌ویژه دامنه و ارتفاعات هشدار داد.
تصویر وزش باد خیلی شدید و خیزش گردوخاک در استان تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، پدرام قودجانی؛ رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد شماره 18 اداره‌کل هواشناسی استان تهران از تاریخ یکشنبه 20 خرداد تا اواخر چهارشنبه 23 خرداد احتمال وزش باد خیلی شدید و خیزش گردوخاک در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی و نیز احتمال رگبار باران، رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به‌ویژه دامنه و ارتفاعات وجود دارد.

وی گفت: در این رابطه ضمن اطلاع‌رسانی این مهم به دستگاه‌های ذی‌ربط، هماهنگی لازم جهت احراز آمادگی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران و مناطق ٢٢گانه صورت گرفته تا تمهیدات لازم در خصوص سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌های دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران و نیز کاهش دید در برخی نقاط و... اندیشیده و در صورت رخداد حادثه ضمن پیگیری سریع در رفع موضوع، گزارش مربوطه را به این مرکز منعکس کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان گفت: از شهروندان نیز درخواست می‌شود در طول زمان هشدار ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان پیدا کنند، در مکان‌های مرتفع مستقر نشوند و از تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بر لزوم احتیاط در سفرها به‌ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی تأکید کرد.

منبع: تسنیم

681606