استقلال بدون نکونام هم دوم می‌شد!

پیشکسوت استقلال گفت: آقای شهریاری که امروز نماینده هلدینگ در استقلال هستید باید بدانید اینجا استقلال است نه صبا باتری و همه چیز آن زمین تا آسمان با آنجا فرق دارد.
تصویر استقلال بدون نکونام هم دوم می‌شد!

به گزارش سایت خبری پرسون،رضا حسن‌زاده کاپیتان اسبق تیم استقلال درباره کسب عنوان نایب قهرمانی استقلال در لیگ برتر بیست و سوم اظهار داشت: زمانی که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد خیلی‌ها او را با یحیی (گل محمدی) مقایسه کردند و معتقد بودند او هم از قشر مربیان جوانی است که فوتبال روز را به خوبی در تیم پیاده می‌کند اما من و گروهی از پیشکسوتان استقلال این موضوع را نپذیرفتیم.

وی افزود: جواد نکونام سبک و سیاق فوتبال کارلوس کی‌روش را در ذهنش جا انداخته و با همان مدل فوتبالِ پاس قدیم تیم‌های تحت امرش را هدایت می‌کند. یک مثال می‌زنم که این موضوع برای همه مخاطبان جا بیفتد.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: اگر شما به یحیی گل محمدی یک مدافع بدهید او از آن مدافع یک مهاجم می سازد اما جواد نکونام این قابلیت را دارد تا از یک مهاجم مدافع بسازد و همانطور که دیدیم سبک تیمی‌اش کلاً دفاعی و بسته است. هوادار امروز فوتبال این موضوع را می‌فهمد و می‌داند که فوتبال زیبا چیست.

تخلیه ملک مسکونی و تجاری با کمترین هزینه با بهترین وکیل تهران

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم هوادار را فریب بدهیم و بگوییم که فوتبال استقلال زیبا بود. استقلال با نکونام یا بدون نکونام هم دوم و سوم می‌شود. همانطور که با ساپینتو شد یا با مربیان قبلی، استقلال سرمربی می‌خواهد که بتواند این تیم را به عنوان قهرمانی برساند. تیمی است که قهرمانی با ساختارش عجین شده. ما مربی نمی‌خواهیم که این تیم را به بالای جدول ببرد و بعد از بیست و چند هفته صدرنشینی ظرف سه هفته صدر جدول را به پرسپولیس بدهد و عنوان قهرمانی را هدیه کند. استقلال بدون سرمربی هم می‌تواند در لیگ دوم یا سوم شود.

کارشناس استقلالی فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه صحبت‌های جواد نکونام بعد از مساوی مقابل نساجی روحیه تیم را خراب کرد. او نباید بعد از بازی با نساجی آن مصاحبه را می‌کرد و دست‌هایش را بالا می‌برد. اگر مصاحبه او بعد از نساجی را بخوانید به نوعی داشت می‌گفت که ما به دومی هم راضی هستیم و نایب قهرمانی هم برای این استقلال خوب است در حالی که همانطور که گفتم استقلال بدون سرمربی هم دوم یا سوم می‌شود. این مردم از استقلال قهرمانی می‌خواهند.

وی اضافه کرد: اینکه او در طول این فصل دائماً می‌گفت تیمم بازیکن ندارد باعث تخریب روحیه تک تک بازیکنانش می‌شد. در حالی که همه می‌دانند تیم استقلال پر مهره بود و از این نظر کم و کاستی خاصی وجود نداشت.

حسن‌زاده در این باره که اگر نکونام بماند می تواند فصل بعد استقلال را قهرمان کند یا نه، توضیح داد: هیچ چیزی مشخص نیست. شاید نکونام بماند و تیم را قهرمان کند، شاید هم بماند و دوباره همین آش و همین کاسه باشد. مثلاً تیمی که ۲۵ هفته صدر جدول بود چطور ظرف سه هفته همه چیز را به حریف باخت. این‌ها مشخص می‌کند که فوتبال رو ندارد. بنابراین مهم مردم هستند که می‌دانند چه اتفاقاتی در جریان است. من لازم است اینجا درباره بحث یارگیری و تیم بستن نکته‌ای را به آقای شهریاری که امروز همه کارۀ باشگاه هستند بگویم و آن این است که آقای شهریاری! بدانید که اینجا استقلال است و شرایط استقلال با تیم‌هایی مثل صبا باتری زمین تا آسمان فرق می‌کند. باشگاه استقلال باید ساختار قوی و تیمی قدرتمند را در خودش داشته باشد. چه از روی نیمکت و کادر فنی و چه در جمع بازیکنان تیم.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به مناظره تلویزیونی علیرضا خانی عضو هیئت مدیره سابق باشگاه‌های استقلال و فرشید سمیعی درباره اتهامی که به خانی منتسب شده تاکید کرد: همانطور که قبلاً گفته‌ام در طول یک سال و خورده‌ای گذشته با مدیران باشگاه استقلال رفت و آمد زیاد داشتم و می‌توانم به ضرس قاطع بگویم علیرضا خانی ‌یکی از پاکدست‌ترین مدیرانی است که در طول سال‌های اخیر در باشگاه استقلال حضور داشته و فعالیت کرده. مطمئن باشید این قبیل حرف‌های پوپولیستی برای جلب نظر ۴ تا کانال هواداری و پیج استقلالی نمی‌تواند ارزش‌های کار این مدیر مورد اعتماد وزارت ورزش که به خاطر تن ندادن به برخی خواسته ها قید کار در باشگاه استقلال را زد و از آنجا خارج شد را زیر سوال ببرید.

منبع: خبرورزشی

681544