شوک اخراج مربی هم جواب نداد/تیم ملی والیبال به ترکیه باخت

تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با شکست مقابل ترکیه به پایان رساند.
تصویر شوک اخراج مربی هم جواب نداد/تیم ملی والیبال به ترکیه باخت

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه، ۱۹ خرداد به مصاف ترکیه رفت و سه بر یک ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ شکست خورد تا هفته دوم را با چهار شکست پیاپی مقابل ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه به پایان برساند.

در ست نخست، تیم ترکیه از همان ابتدا شروع طوفانی داشت و سه امتیاز متوالی کسب کرد و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران اولین وقت استراحت را گرفت. پس از تایم اوت، اولین امتیاز برای ایران به دست آمد اما همچنان روند امتیازگیری بازیکنان ترکیه ادامه پیدا کرد و بازی ۱۰ بر ۵ ادامه پیدا کرد. بازیکنان ایران که شروع خوبی نداشتند در اواسط بازی روند خوبی در پیش گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز را با ترکیه به عدد یک برسانند و بازی ۱۴ بر ۱۳ شد که البته سرمربی ترکیه هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت داد. در ادامه عملکرد خوب وادی و هماهنگی بازیکنان امتیاز ۲۰ برای ایران ثبت شد و تیم ایران از همتای ترک خود پیش افتاد. در ادامه روند کسب امتیاز بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و بازیکنان ترکیه هم با دو خطای سرویس به سود ایران کار کردند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست نخست به سود ایران به پایان رسید.

در دست دوم، اولین امتیاز برای ترکیه به دست آمد و این تیم همچون ست اول شروع فوق العاده ای داشت و چندین امتیاز کسب کرد اما در ادامه بازیکنان ایران خیلی زود اختلاف امتیاز را کم کردند و نتیجه تساوی ۵ -۵ شد. در ادامه بازی هر دو تیم پایاپای بود و هر دو تیم به نتیجه تساوی ۱۱ بر ۱۱ رسیدند. تیم ایران در ادامه چندین امتیاز پیش افتاد و با امتیاز ۱۹ بر ۱۷ از تیم ترکیه جلو افتاد اما با بی‌دقتی فرصت ها از دست رفت تا بازی با نتیجه ۲۳ -۲۳ دنبال شد. بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۴ رسیدند و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران وقت استراحت گرفت، اما در ادامه بازیکنان ترکیه با بی‌دقتی شریفی به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه به پایان رسید.

در ست سوم بازی تا امتیاز ۱۰ پایاپای پیش رفت و دو تیم برتری محسوسی نسبت به هم نداشتند. در ادامه تیم ترکیه در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ هم پیش افتادند اما مرتضی شریفی با یک دفاع خوب بازی را ۱۹ -۱۹ کرد تا همه چیز مساوی شود. اما ترکیه‌ای‌ها در اواخر بازی اشتباهات کمتری نسبت به ایران داشتند و با سرویس های خوب از ایران پیش افتادند. اگرچه بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی بازی خوبی ارائه دادند اما برگشت تیم ملی به بازی تأثیر زیادی نداشت و در نهایت ترکیه باز هم برنده این ست بود و بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

در ست چهارم بازهم تیم ایران در سرویس مشکل داشت و در مواقعی چند امتیاز عقب افتاد ولی توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند و بازی پایاپای تا امتیاز ۲۴ پیش رفت. در نهایت با بی‌دقتی میلاد عبادی پور در امتیازات پایانی، ست چهارم با نتیجه ۲۷-۲۵ به سود ترکیه به پایان رسید تا در نهایت تیم ترکیه با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم ایران بگذرد.

برنامه بازی‌های ایران در هفته سوم و پایانی مرحله گروهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در کشور فیلیپین به شرح زیر است:

چهارشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۳
ایران – آمریکا؛ ساعت ۱۴:۳۰

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۳
ایران – هلند؛ ساعت ۱۰:۳۰

جمعه اول تیر سال ۱۴۰۳
ایران – فرانسه؛ ساعت ۶:۳۰

یکشنبه ۳ تیر سال ۱۴۰۳
ایران – آلمان؛ ساعت ۶:۳۰

منبع: خبرورزشی

681506