ایران ۲_۳ بلغارستان

شکست های زنجیره ی تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار از فصل ۲۰۲۴ لیگ ملت‌ها، مقابل بلغارستان هم تن به شکست داد.
تصویر شکست های زنجیره ی تیم ملی والیبال در  مسابقات لیگ ملت ها

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی ایران در هفتمین دیدار خود از فصل 2024 لیگ ملت‌های والیبال از ساعت 6:30 امروز جمعه در ژاپن به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

بلغارستان با توجه به جوانی بازیکنان و حضور سرمربی جدید، یکی از معدود حریفانی بود که احتمال پیروزی ایران مقابل آن، بالا به نظر می‌رسید تا شاید تیم ملی، قعر جدول رده بندی را به تیم دیگری واگذار کند. تیم ایران در ست نخست با بهره‌گیری از دفاع روی تور بهتر و اشتباهات حریف با نتیجه 25 بر 20 برنده شد. قدرت خط حمله بلغارستان اما کمی از ایران بهتر بود.

کنترل هیجان بازیکنان از نکات مهم و همیشه تاثیرگذار در والیبال ایران است تا بازیکنان پس از یک ست پیروزی، خود را از پیش برنده ندانند. به نظر می‌رسید این مورد در ست دوم توسط کادر فنی و بازیکنان ایران رعایت نشد. علاوه بر این، آنالیز خوبی که مربیان بلغارستان از مهاجمان ایران داشتند، باعث شد در دفاع روی تور، تیم برتر میدان باشند. ست دوم با حساب 25 بر 22 به سود بلغارستان به پایان رسید.

ست سوم با سرویس‌های خوب مرتضی شریفی آغاز شد و برتری را به تیم ایران داد. بلغارها اما خیلی زود، دست مهاجمان ایران را خواندند و با دفاع روی تور، سد راه امتیازگیری آنها شدند. نقطه ضعف بزرگ تیم ایران، بیماری جواد کریمی، پاسور دوم تیم بود که اجازه بازی به او و تغییر تاکتیک را به پائز، سرمربی تیم ایران نمی‌داد. این ست هم با حساب 25 بر 23 به سود حریف اروپایی تمام شد.

اشتباهات بازیکنان جوان بلغارستان در کنار سرویس‌های کم نظیر بازیکنان ایران در تعیین برنده بازی در ست چهارم تاثیر زیادی داشت. بازیکنان ایران که به شدت به دنبال نخستین پیروزی خود در VNL 2024 بودند، این ست را 25 بر 20 به نام خود زدند تا برنده در ست پنجم مشخص شود.

دو تیم در ست پنجم، پا به پای هم امتیاز گرفتند و اصلا حاضر نبودند زحمات خود را بعد از 4 ست با دادن امتیاز به حریف از بین ببرند. در حالی که نتیجه 9 بر 9 مساوی بود ناگهان اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت سرویس‌های بازیکنان بلغارستان، برگ بازی را برگرداند و شاگردان بلنجینی 15 بر 11 برنده این ست و 3 بر 2 برنده این بازی شدند.

پیش از این دیدار، ایتالیا 3 بر صفر آمریکا را شکست داد و آرژانتین 3 بر یک از سد کانادا گذشت.

آخرین دیدار تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال، فردا شنبه ساعت 6:30 مقابل ترکیه خواهد بود.

منبع: تسنیم

681458