بیانیه مشترک آمریکا و ۱۶ کشور غربی درباره غزه

کاخ سفید امروز(پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا به همراه ۱۲ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند توافق آتش‌بس را بپذیرند.

تصویر بیانیه مشترک آمریکا و ۱۶ کشور غربی درباره غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، کاخ سفید به نمایندگی از تعدادی از کشورها بیانیه‌ای صادر کرده و از حماس خواسته است تا با توافقی با آتش‌بس و آزادی اسیران موافقت کند.

در این بیانیه آمده است: به عنوان رهبران کشورهایی که عمیقاً نگران اسیران حماس در غزه هستند، از جمله بسیاری از شهروندان خودمان، ما کاملاً از اقدام در جهت آتش‌بس و توافقنامه آزادی اسیران که اکنون روی میز است و همانطور که رئیس‌جمهور بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ بیان کرد، حمایت می‌کنیم.

در ادامه تصریح شده است: دیگر فرصتی نمانده است. ما از حماس می‌خواهیم که این توافق را بپذیرد و روند آزادی شهروندان ما را آغاز کند. خاطرنشان می‌کنیم که این توافق منجر به آتش‌بس فوری و بازسازی غزه همراه با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و فرصت‌هایی برای صلح طولانی‌مدت و راه‌حل دو کشوری خواهد شد.

آنها تاکید کرده‌اند: در این لحظه سرنوشت‌ساز، ما از رهبران اسرائیل و حماس می‌خواهیم تا هر گونه مصالحه نهایی لازم برای بستن این توافق و کمک به خانواده‌های اسیران و همچنین کسانی که در هر دو طرف این درگیری وحشتناک هستند، انجام دهند. زمان پایان جنگ فرا رسیده است و این معامله نقطه شروع ضروری است.

کاخ سفید می‌گوید این بیانیه توسط رهبران ایالات متحده، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند و بریتانیا صادر شده است.

منبع: ایسنا

681408