یک تیر و دو نشان حسن یزدانی دربوداپست

حسن یزدانی علاوه برآنکه با قهرمانی بی‌چون و چرا در مسابقات رنکینگ بوداپست حضور خود را در سومین المپیک متوالی ورزشی‎‌اش قطعی خواهد کرد، در مسیر المپیک به امتیاز دیگری هم خواهد رسید.
تصویر یک تیر و دو نشان حسن یزدانی دربوداپست

به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت‌های مجارستان به عنوان دومین و آخرین مسابقه رنک‌دار سال 2024 از امروز (پنجشنبه) در بوداپست آغاز می‌شود و طبق لیست ثبت‌نامی در این رقابت‌ها بیش از نیمی از کشتی‌گیرانی که قرار است دو ماه بعد در بازی‌های المپیک روی تشک بروند، در مجارستان به منظور محکِ جدی پیش از المپیک و همچنین بالا بردن امتیاز خود در رنکینگ و برخورداری از سید بهتر در پاریس، تلاش خواهند کرد.

حسن یزدانی بی‌شک سرشناس‌ترین کشتی‌گیری است که در این رقابت‌ها شرکت کرده و چشم همه کشتی‌دوستان جهان به اوست که عملکردش بعد از جراحی کتف و در شرایطی که رقیب مستقیمش المپیک را از دست داده، دنبال کنند.

دارنده 9 نشان المپیک و جهانی می‌تواند با یک تیر، دو نشان بزند. او علاوه بر آنکه در صورت قهرمانیِ بی‌چون و چرا در بوداپست، ملی‌پوش بودن خود را در بازی‌های المپیک قطعی خواهد کرد، این فرصت را دارد که شرایط خود را در رنک وزن 86 کیلوگرم بهبود ببخشد. رنکی که البته با حذف دیوید تیلور، پیش از تورنمنت بوداپست هم دستخوش تغییر شده بود.

رنک فعلی وزن 86 کیلوگرم را به ترتیب عظمت دولتبیکوف قزاق، دیوید تیلور آمریکایی، مایلز امینه از سن‌مارینو و حسن یزدانی تشکیل می‌دهند که با حذف تیلور امینه و یزدانی و نفرات بعد از آنها، پیش از تورنمنت بوداپست یک رده بالا خواهند آمد.

باتوجه به شرکت دولتبیکوف و امینه در تورنمنت مجارستان و همگروهی با حسن یزدانی، طبعا یکی از آنها با او رقابت خواهد کرد. یزدانی این فرصت را دارد که شرایط خود را در رنکینگ بهبود ببخشد.

البته آرون بروکس که تیلور را در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا شکست داد و جایگزین این کشتی‌گیر در المپیک شد و همچنین آرتور نایفونوف روس که او هم مثل یزدانی به دلیل مصدومیت، در انتخابی آمریکایی‌ها غیبت داشت، هیچ‌کدام رنک ندارند و در پاریس هر جای جدول ممکن است با نماینده حسن یزدانی (درصورت انتخاب برای المپیک) رودررو شوند.

منبع: ایسنا

681392