تیم منتخب لیگ در هفته پایانی/ 10 سلام و یک خداحافظی

از ۱۱بازیکن منتخب هفته پایانی، یک نف بلافاصله بعد از بازی درخشانش از فوتبال خداحافظی کرد
تصویر تیم منتخب لیگ در هفته پایانی/ 10 سلام و یک خداحافظی

به گزارش سایت خبری پرسون، شهاب گردان بعد از حدود ۲۰سال حضور در لیگ برتر در پایان لیگ بیست‌وسوم بالاخره با این مسابقات وداع کرد. گردان که این فصل در فولاد بازی می‌کرد و در اغلب هفته‌ها ذخیره کریستوفر کنت بود، طی هفته‌های پایانی شرایط جالبی پیدا کرد؛ او در این هفته‌های آخر به ترکیب اصلی رسید و جایگزین کنت شد تا با درخشش در هفته پایانی نقش مهمی را در بقای تیم فولاد ایفا کند. در واقع او بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی فرصت پیدا کرد تا در این هفته‌ها به یکی از دلایل سقوط نکردن فولاد تبدیل شود. درخشش شهاب گردان به‌خصوص در این هفته آخر بسیار به چشم آمد که او در بازی مرگ و زندگی مقابل نساجی هر ۵شوت داخل چارچوب حریف را مهار کرد و با کلین‌شیت، تیمش را به ۳امتیاز حساس رساند. نمایش گردان باعث شد سایت متریکا او را با نمره ۷.۸۳ به عنوان بهترین دروازه‌بان هفته انتخاب کند و در ترکیب تیم منتخب قرار دهد. گردان در این هفته بالاتر از بیرانوند، حسینی و پورحمیدی که همه آنها کلین‌شیت کرده بودند قرار گرفت و با افتخار و سربلندی دوران فوتبالش را به پایان رساند.

سهم فولاد از همه بیشتر بود

شهاب گردان علاوه بر خداحافظی باشکوهی که برای خودش رقم زد باعث شد تیم فولاد هم با داشتن ۳بازیکن در تیم منتخب هفته بیشترین سهم را از تیم هفته سی‌ام داشته باشد. بعد از فولادی‌ها، استقلال و سپاهان هر کدام ۲بازیکن در بین منتخبان هفته داشتند و ۴بازیکن باقیمانده نیز از ۴تیم مختلف به تیم منتخب هفته پایانی رسیدند. از تیم فولاد علاوه بر گردان که بهترین گلر هفته شد، ساسان انصاری هم با زدن گل مهم و سرنوشت‌ساز به نساجی، تیمش را در لیگ برتر حفظ کرد و بهترین بازیکن زمین شد. ساسان با نمره ۷.۹۴ بهترین بازیکن بازی قائمشهر شناخته شد اما در کنار او و گردان، یک بازیکن دیگر هم لازم بوده تا فولادی‌ها بتوانند از تک‌گل خودشان دفاع کنند و برد صدامتیازی را جشن بگیرند. شاهین توکلی به نمره ۷.۷۲ رسیده و زوج دونفره تیم منتخب را با گئورگی گولسیانی شکل داده است. با حضور او، انصاری و شهاب گردان، تیم فولاد بیشترین سهمیه را در تیم منتخب هفته پایانی دارد.

چپ و راست؛ جلالی و رامین

سپاهان علاوه بر اینکه رامین رضاییان را به عنوان رکوردشکن این فصل با تنها نمره کامل (۱۰ از ۱۰) در تیم منتخب دارد، محمدرضا اعرابی را هم با نمره عالی ۸.۸۹ در جمع برترین‌ها می‌بیند. اعرابی دومین ستاره سپاهان بعد از رضاییان بود که یک گل برای این تیم زد و ۲پاس گل هم داد و البته اینها در حالی بود که این بازیکن سابق شمس‌آذر در مقابل تیم سابقش ۹۰دقیقه کامل در زمین نبود و از دقیقه۶۷ به صلاحدید مورایس تعویض شد! اما طی همین ۶۷دقیقه بهترین نمره این فصل خودش را دریافت کرد. استقلال که مانند سپاهان ۲بازیکن در تیم منتخب هفته پایانی داشت، این دو ستاره را از دفاع و حمله در جمع منتخب‌های هفته می‌دید. مهرداد محمدی در مصاف با پیکان ۶شوت زد که ۵شوتش داخل چارچوب بود و آمار بسیار جالبی را برای او به جا گذاشت. زننده هر ۲گل بازی در نهایت به نمره ۸.۰۱ رسید تا علاه بر اینکه برترین بازیکن میدان می‌شود در تیم منتخب هفته هم زوج ساسان انصاری در خط حمله باشد. دیگر استقلالی حاضر در تیم منتخب، ابوالفضل جلالی بود که اتفاقا این هفته پاس گل نداد اما باز هم جایگاهش در جمع منتخبان محفوظ ماند. جلالی با ۵عملکرد دفاعی، ۲پاس کلیدی و ۲شوت که یکی از آنها داخل چارچوب بود به نمره ۷.۸۶ رسید.

۴باشگاه، ۴ستاره

و اما ۴بازیکن باقیمانده که از ۴تیم مختلف آمدند و روز پایانی لیگ برتر را برای خودشان به خاطره‌ای ماندگار بدل کردند. گئورگی گولسیانی که گل قهرمانی پرسپولیس را زد با نمره خوب ۸.۱۵ چهارمین بازیکن برتر هفته پایانی بود و طبعا در ترکیب تیم منتخب هفته هم قرار گرفت. سیامک نعمتی هم با نمره عالی ۸.۳۴ در خط میانی قرار گرفت تا جمع پرسپولسی‌های سابق در این تیم جمع باشد. در خط میانی علاوه بر سیامک از تراکتور و اعرابی از سپاهان، دو بازیکن دیگر تک‌ستاره‌های ذوب‌آهن و استقلال خوزستان بودند. محمدحسین اسلامی از ذوب‌آهن مقابل گل‌گهر ۲شوت زد که هر دو در چارچوب بودند و یکی از ۲گل تیمش به نام او ثبت شد. او نمره ۷.۹۸ گرفت و فصل را خوب تمام کرد. ساویو روبرتو (استقلال خوزستان) نیز همان بازیکنی بود که ۲هفته قبل در مصاف با پرسپولیس از زمین اخراج شد. او بعد از یک هفته محرومیت، این هفته هم در ترکیب اصلی نبود اما از دقیقه۲۷ که به زمین رفت یکی از ستاره‌های تیمش بود و با نمره ۷.۸۵ به تیم منتخب هفته رسید.

منبع: ایسنا

681374