توضیحات ولادیمیر پوتین درباره دستاوردهای شهید رئیسی

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه رئیس‌جمهور رئیسی شریکی قابل اتکا و سیاستمداری بسیار جدی بود، گفت: ایشان نقش مهمی در گسترش روابط تهران-مسکو داشت.
تصویر توضیحات ولادیمیر پوتین درباره دستاوردهای شهید رئیسی

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در جریان گفت و شنود با مدیران برخی رسانه‌های جهان در سن پترزبورگ گفت: شهید رئیسی رئیس جمهور ایران نقش مهمی در گسترش روابط تهران-مسکو داشت و دستاورد‌هایی که در زمان ریاست‌جمهوری وی به دست آمده است، همچنان حفظ و دنبال خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، این سخنان را بنا به سنت سالانه در نشستی با رؤسای خبرگزاری‌های داخلی و خارجی در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ بیان کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما به دنبال روابط اقتصادی و تجاری با ایران هستیم و همچنان به طور خاص در فناوری‌های های‌تک به دنبال گسترش همکاری‌ها هستیم.

پوتین گفت: ما با رئیس‌جمهور رئیسی روابط بسیار خوبی داشتیم. ایشان شریکی قابل اتکا و سیاستمداری بسیار جدی و در عین حال فردی با شوخ‌طبعی خاص خود بود.

وی اظهار داشت: همچنان در تلاش برای گسترش توافقاتی هستیم که در زمان آقای رئیسی به دست آمد و ما در مسیر درست و در پیشرفت روابط قرار داریم. آقای رئیسی در این خصوص نقش بسیار برجسته‌ای داشتند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران از وضعیت خوب و با ثباتی برخوردار است و قوه مجریه در ایران کاملا سازمان‌یافته و با ثبات است.

پوتین در بخش دیگری از این نشست گفت: اتهام به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مبنی بر جاسوسی برای روسیه کاملا مزخرف و بی‌اساس است.

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست اظهار داشت: اتهامات وارد شده به ترامپ، بخشی از مبارزات سیاسی داخلی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در ایالات متحده آمریکا است.

مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه در حالی آغاز به کار کرد که این اجلاس، برنامه‌هایی در سایر بخش‌ها همچون جامعه، فرهنگ و رسانه را نیز در خود جای داده و از آن جمله بنا به سنت سالانه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با مدیران رسانه‌های بین‌المللی دعوت شده به این اجلاس دیدار داشت.

پیش از این، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: در نشست امروز -چهارشنبه- پوتین و رؤسای خبرگزاری‌های جهان، نمایندگانی از کشور‌های دوست و غیردوست روسیه حضور خواهند داشت.

دیمیتری پسکوف در ادامه با اشاره به ابعاد رویداد‌های مجمع بین‌المللی سن‌پترزبورگ، همکاری مبتنی بر قانون و منافع متقابل در شرایط تغییریافته جهان را ایده محوری این رویداد عنوان کرد.

منبع: ایرنا

681337