جمیله علم الهدی:

هیچ‌کس نمی‌تواند با رئیسی رقابت کند/ نگرانم خط سازش دوباره شکل بگیرد

همسر رئیس‌جمهور فقید ایران با تاکید بر اینکه اکنون خطرناک‌ترین کار این‌ است که کسی بخواهد با شهید رقابت کند، گفت: کسی نمی‌تواند با شهید رئیسی رقابت کند. در واقع با هیچ شهیدی نمی‌شود رقابت کرد.
تصویر هیچ‌کس نمی‌تواند با رئیسی رقابت کند/ نگرانم خط سازش دوباره شکل بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، جمیله علم‌الهدی روز ۱۲ خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از حضار برای بزرگداشت شهید جمهور، اظهار کرد: از یکشنبه در کلاس‌های درس حاضر شدم فقط به این دلیل که جناب رئیس‌ جمهور هیچ گونه تعطیلی و عقب‌افتادگی کلاس درس و دانشگاه را نمی‌پذیرفت. امروز هم برای احترام به فضای مقدس دانشگاه خدمت شما حاضر شدم.

وی افزود: دوستان عزیز می‌دانید که سخت‌ترین و سوزناک‌ترین درد بشر، درد فراق است و از این جهت ما عزاداریم و به دل، سوز و گداز بسیاری داریم. همانطور که می‌دانید بشر برای آمدن به این دنیا دچار فراق می‌شود و برای رفتن از این دنیا دیگران را دچار فراق می‌کند. من به ادبیات کشورهای دیگر در دنیا آشنا نیستم، اما از ویژگی‌های مهم ادبیات ایران، شرح درد فراق است.

همسر رئیس‌جمهور فقید ادامه داد: درد فراق بسیار سخت است، اما همین درد اسباب تزکیه و تعالی انسان ‌می‌شود، به همین دلیل بوده که عارفان زیادی در مورد شرح فراق سروده‌اند و شاید عارفی بزرگ‌تر از امام(ره) نبود و دیوان‌های ایشان مملو از اشعار فراق است. این درد، بسیار بزرگ است، اما با این حال فرصت نیز همین جاست. ملت قهرمان، بزرگ و شهیدپرور ایران بارها و بارها در این دردها سوخته و حماسه آفریده‌ است.

علم‌الهدی اضافه کرد: اساسا ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است. در سوگ اخیر نیز از این حماسه و از این همه لطف، شور، هیجان و عواطف شعورمندانه ملت ایران تمام دنیا انگشت به دهان ماندند و البته این خود فرصتی برای پیشرفت است.

وی بیان کرد: حضرت آقا در جلسه‌ای که به منزل ما تشریف آوردند، فرمودند که من نمی‌گویم گریه نکنید، اما شکر کنید به‌ خاطر اینکه با شهادت ایشان، نظام جمهوری اسلامی چندین پله به جلو رفت و شهادت ایشان کمتر از حیاتش برای نظام برکت نداشت. من از این بابت بسیار شکرگزارم و از شما می‌خواهم که ستایش، مدح و ثنا پروردگار را داشته باشید.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مراسم تشییع شهدای خدمت در واقع یک رفراندوم بود، گفت: تصور کشورهای غربی بر این بود که جامعه جوان ایران از آرمان‌های انقلابی خود عبور کرده است، اما با شهادت رئیس‌جمهور خداوند یک رفراندوم بزرگ ایجاد کرد و مردم با اشک و آه به جمهوری اسلامی رای آری دادند. در وصف رئیس‌جمهور توصیفات زیادی وجود دارد، اما از نگاه من، یک دستاورد بزرگ ایشان این بود که جمهوری اسلامی را به صورت عملی تبیین کردند.

علم‌الهدی با بیان اینکه در گذشته عمدتا سعی شده بود مفهوم جمهوری اسلامی به صورت‌ نظری و با تشریح مفاهیمی مانند ولایت فقیه تبیین شود، گفت: برای نسل جوان بدون مصداق و نمونه عینی سخت است که بخواهد درک دقیقی از جمهوری اسلامی داشته باشد. خوشبختانه در سه سال اخیر این توفیق نصیب آقای رئیسی شد که این مفهوم را به صورت عملی برای نسل جوان روشن کند. ایشان توانستند نشان دهند که اقتصاد چگونه باید مدیریت شود و از مفاهیم مارکسیستی فاصله گرفته و مفهوم دقیق عدل را نشان دادند. همچنین تحولات علمی را رقم زدند و البته کار تمام نشده و امروز تبیین دقیق‌تر جمهوری اسلامی وظیفه اهل علم است.

وی افزود: اما با این حال ما نگرانیم، زیرا خط فتنه هرگز کوتاه نمی‌آید و مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج و کسانی که خواسته یا ناخواسته به انحراف جمهوری اسلامی فکر می‌کنند، دست‌اندرکار هستند. من از صاحبین رسانه‌های رسمی و اجتماعی که چند روزی فضای رسانه را از عطر شهادت و ایمان پر کردند، تشکر می‌کنم، اما نباید غافل بود، به خصوص جامعه دانشگاهی حق غفلت ندارد و باید همواره گوش‌به‌زنگ باشد.

همسر رئیس‌جمهور فقید ایران اضافه کرد: مردم ایران با حرکت اخیر نشان دادند که طرفدار صداقت، محبت، خدمت و عدالت هستند و در هر شرایطی به تکنیک‌های رسانه‌ای و تغیرات نور و صدا، عکس و... توجه‌ای ندارند و رازها را کشف می‌کنند. مردم خوب می‌دانند که چه کسی خدمتگزار و باصفا است و لزومی ندارد برای تغییر جایگاه‌های قدرت از روش های کهنه و فرسوده مردم‌سالاری مانند کشورهای بیگانه استفاده شود و کافی است با مردم صادقانه حرف بزنید. البته نگرانی من آنچنان زیاد نیست زیرا به هوشیاری شما آگاه و با لطف و فیض پروردگار آشنا هستم.

علم‌الهدی با بیان اینکه شهدا همان مدبرین امور هستند که در قرآن نیز به آن‌ها اشاره شده، اظهار کرد: همان‌طور که قرآن تاکید کرده است، شهید حذف نمی‌شود. این صحبت تشریفاتی و شخصی نیست. نباید فکر کنیم که شهیدی مانند رئیسی عزیز در دنیای دیگر درگیر امورات شخصی خود است، بلکه همواره نگرانی جامعه را دارد و اتفاقا الان عمیق‌تر تاثیر می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون خطرناک‌ترین کار این‌ است که کسی بخواهد با شهید رقابت کند، افزود: کسی نمی‌تواند با شهید رئیسی رقابت کند. در واقع با هیچ شهیدی نمی‌شود رقابت کرد. با یکدیگر رقابت کنید و مردم از این راه شاید بتوانند به شناخت برسند، اما کسی با شهید نمی‌تواند رقابت کند. خداوند چنان محبت این شهید را در قلب‌های مومنین نفوذ داده که کسی نمی‌تواند اسم ایشان را پاک کند یا او را مورد استهزا قرار دهد. در دوران زندگی، ایشان بسیار صبور بودند و خیلی مورد استهزا و زخم زبان قرار گرفتند اما همچنان صبوری کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه من نگرانم که دوباره خط سازش با اسرائیل شکل گیرد، عنوان کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ما می‌توانستیم جلوی سازش با اسرائیل را بگیریم، اما جریان‌های سیاسی نابالغ اجازه این کار را ندادند. همواره باید به جریان مقاومت خونی تازه تزریق کرد. روزهای آینده، روزهای سخت مقاومت است و ما باید حماسه بیافرینیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه هر چند وقت یکبار انقلاب اسلامی با خون شهدا دوباره تازه و سرزنده می‌شود، گفت: غزه همچنان در آتش می‌سوزد. جریان مقاومت همچنان دست‌تنهاست. میهمانانی که از کشورهای دیگر آمده بودند، بیان می‌کردند که یکی از حامیان خود در جبهه مقاومت را از دست دادند، اما من به آن‌ها این تضمین را دادم که تا زمانی که مقام معظم رهبری هستند و انقلاب اسلامی پابرجاست، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

681283