رکورد منفی اوسمار در یک نیم فصل درخشان

مربی برزیلی پرسپولیس در یک نیم فصل درخشان یک رکورد منفی هم به جا گذاشت.
تصویر رکورد منفی اوسمار در یک نیم فصل درخشان

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر خیلی‌ها از تاثیر ویرا در این نتیجه گفتند. او با یک کارنامه درخشان و با اقتدار قهرمان شد، آن هم با تیمی قابل احترام و نمایش‌هایی به شدت دلچسب.

اما یک نکته جالب هم در این کارنامه به چشم می‌خورد. اینکه مرد برزیلی از روزی که جانشین یحیی گل محمدی شد در مسابقات رسمی لیگ و جام حذفی که ۲ تورنمنت معتبر در تمام کشورهای دنیاست، تنها دو باخت آورد و جالب اینکه هر دو باخت مقابل یک تیم بود!

به عبارت بهتر می‌توان آلومینیوم اراک و مجتبی حسینی را گربه سیاه اسمار ویرا نامید. او که در شروع دور برگشت به عنوان جانشین یحیی گل محمدی در همان هفته شانزدهم با یک گل در اراک به تیم حسینی باخت، در حالی که بیشتر زمان بازی را در اختیار داشت و با یک شوت راه دور غافلگیر شد.

سپس نوار پیروزی‌ها و موفقیت پرسپولیس آغاز شد. این تیم آمد و آمد تا رسید به جام حذفی و بعد از پیروزی آسان در مرحله یک هشتم نهایی برابر نفت و گاز گچساران، در یک چهارم نهایی دوباره مسیرش به اراک افتاد، دوباره آلومینیوم و دوباره مجتبی حسینی که او هم مثل خود ویرا دستیار سابق یحیی گل محمدی است.

این بار تیم ویرا سعی کرد از تجربه قبلی درس بگیرد و در همان نیمه اول به دو گل رسید اما به شکلی عجیب در ۵ دقیقه پایانی و وقت‌های تلف شده بازی دو گل خورد تا مسابقه به وقت‌های اضافه برود. دوباره در وقت اضافه اول دو گل برتری را زد و دوباره در دقیقه ۱۱۹ و ۱۲۲ دو گل خورد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

حالا پرسپولیس از جام حذفی کنار رفته و آلومینیوم باید در نیمه نهایی بازی کند. تیمی که در پایان فصل بیست و سوم در رتبه هشتم جدول ایستاد و در جدول دور برگشت که کارنامه شخصی ویرا بود، ۲۱ امتیاز در ۱۵ مسابقه کمتر از پرسپولیس گرفت اما در جدال رودررو هر دو بازی را از مرد برزیلی برد.

منبع: خبرورزشی

681202