لیگ ملت‌های والیبال - ژاپن

بازهم تیم ملی والیبال ایران شکست خورد

تیم ملی والیبال ایران که هفته اول لیگ ملت ها را با چند شکست پشت سر گذاشته بود در نخستین دیدار هفته دوم این رقابت ها برابر میزبان این هفته شکست خورد تا بازهم مغلوب ژاپن شود.
تصویر بازهم تیم ملی والیبال ایران  شکست خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، که در برزیل انجام شد، عملکرد خوبی نداشت و شاگردان «مائوریسیو پائز» با انجام ۴ بازی، متحمل ۴ شکست شدند تا هفته اول را با کسب تنها یک امتیاز در رده شانزدهم جدول به پایان برسانند.

هفته دوم لیگ ملت‌ها به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود و ایران در اولین بازی خود امروز سه شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۳:۵۰ به وقت تهران در در سالن مرکز همایش‌های عمومی غرب ژاپن و با قضاوت «دیوید فرناندز فوئنتس» از اسپانیا رو در روی تیم میزبان قرار گرفت و ٣ بر صفر بازنده شد.

ست اول؛ ایران ۲۳ - ژاپن ۲۵

در ابتدای دیدار، دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند اما بازیکنان ژاپن رفته به رفته به بازی مسلط شدند و اختلاف امتیازی بین دو تیم افزایش یافت به نوعی که ژاپن پس از اینکه به امتیاز ۲۰ دست یافت، ایران در امتیاز ۱۵ قرار داشت.

سرویس‌های هدف دار بازیکنان ژاپن، دریافت را برای ملی پوشان ایران سخت کرد و همین امر باعث شد تا ژاپنی‌ها به بازی تسلط پیدا کنند. پس از کسب امتیاز ۲۱ توسط ژاپنی‌ها، شاگردان «پائز» اختلاف را کاهش دادند و تعداد امتیازی‌های خود را به عدد ۱۸ رساندند. بازیکنان ایران پس از کسب امتیاز ۲۱ اختلاف را به عدد دو رساندند و سرویس‌های هدفدار آرمان صالحی باعث شد تا سرمربی ژاپن درخواست استراحت دهد. اشتباهات فردی بازیکنان ایران همانند دیدارهای گذشته در این سِت هم تکرار شد و دریافت‌های خوب بازیکنان ژاپن یکی از عوامل پیروزی شاگردان «فلیپ بلین» بود. در پایان این سِت با برتری ۲۵ بر ۲۳ ژاپن به پایان رسید.

سِت دوم؛ ایران ۲۲ - ژاپن ۲۵

در سِت دوم بازیکنان ژاپن بازی را هجومی آغاز کردند اما با دفاع و دریافت خود بازیکنان ایران مواجه شدند و پس از دو بار رفت و برگشت توپ بین بازیکنان دو تیم امتیاز اول برای ژاپن کسب شد. در ادامه بازیکنان ایران با درخشش جلوه دو امتیاز کسب کردند و از حریف پیش افتادند.

سالن مرکز همایش‌های عمومی غرب ژاپن مملو از هواداران ژاپنی بود و همین موضوع کار را برای بازیکنان ایران سخت کرده بود. بازیکنان هر دو تیم تا کسب امتیاز ۱۰ پایاپای پیش رفتند و بازیکنان هر دو تیم به خصوص ژاپنی‌ها اشتباهات فردی زیادی در این سِت داشتند.

از نکات مثبت در این سِت می‌توان به دریافت‌های خوب بازیکنان ایران اشاره کرد که بارها مانع از کسب امتیاز توسط ژاپنی‌ها شدند.

بازیکنان ژاپن در این سِت از سرویس‌های پرشی سرعتی زیادی استفاده کردند که کار را برای آرمان صالحی لیبروی ایران سخت می‌کرد. دفاع خوب بازیکنان ایران از جمله محمد ولی زاده باعث شد تا ایران یک امتیاز از حریف خود پیش بیافتد و پس از کسب امتیاز ۱۴، سرمربی ژاپن درخواست استراحت کرد.

بازی تا امتیاز ۲۰ هم از سوی هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفت اما ژاپنی‌ها از آنجایی که هواداران خود را در ورزشگاه داشتند فشار بیشتری را می‌آوردند.

ژاپنی‌ها پس از رسیدن به امتیاز ۲۰، به بازی مسلط شدند و اختلاف امتیازی را به عدد ۳ رساندند. در نهایت سِت دوم این بازی هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ژاپن به پایان رسید.

میثم صالحی با کسب ۱۴ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران تا پایان سِت دوم معرفی شد.

سِت سوم؛ ایران ۱۷ - ژاپن ۲۵

ست سوم هم با امتیازگیری بازیکنان ژاپن آغاز شد و در ادامه بازیکنان ایران کار را به تساوی کشاندند. بازیکنان ایران در این سِت نسبت به دو سِت دیگر خسته‌تر به نظر می‌آمدند.

بازیکنان و اعضای تیم ملی ایران نسبت به قضاوت داور در این سِت معترض بودند. سرویس‌های خطای بازیکنان ایران در این سِت و تا پیش از رسیدن به امتیاز ۱۰ بیش از حد زیاد شده بود.

نکته جالب در وقت ای استراحت این بود که پائز خیلی کم با بازیکنان ایران صحبت می‌کرد و مسئولیت این امر به پیمان اکبری دستیار او سپرده شده بود. هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم اشتباهات شاگردان پائز افزایش پیدا می‌کرد.

بازیکنان ایران در سِت سوم کاملاً بی روحیه بازی کردند و در نهایت این بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کردند تا به پنجمین شکست متوالی خود دست یابند.

منبع: مهر

681175