ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز غرق شدند

ده‌ها مرد اوکراینی که در سن سربازی بودند، حین تلاش برای فرار از کشورشان جان خود را از دست دادند.

تصویر ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز غرق شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سرویس مرزی اوکراین اعلام کرد که اخیرا چندین گزارش از کشف اجساد در رودخانه‌ها یا مناطق کوهستانی هم مرز با اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

به گزارش راشا تودی، این افراد که دست کم ۴۵ نفر بوده‌اند، حین تلاش برای فرار از کشور و وارد شدن به حریم اتحادیه اروپا، جان خود را از دست داده‌اند.

سرویس مرزی اوکراین می‌گوید افراد مذکور در حال تلاش برای غلبه بر موانع طبیعی بودند و اکثر آنان هنگام عبور از رودخانه غرق شده اند.

در حالی که اکثر مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال در اوکراین ممنوع الخروج هستند، عبور از رودخانه «تیسا» به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای مردان اوکراینی تبدیل شده که نمی‌خواهند به عنوان سرباز به جنگ بروند.

رسانه‌های اوکراینی می‌گویند رخدادهایی از این دست نسبتا جدید هستند و پیش از آن افراد سعی می‌کردند با نشان دادن اسناد جعلی به مرزبانان از کشور خارج شوند.

اوکراین پس از دو سال جنگ با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و اخیرا سن سربازگیری را کاهش داده تا بتواند این کمبود را جبران کند. این کشور همچنین اخیرا قانونی را تصویب کرده که به زندانیان اجازه می‌دهد مشروط به شرکت در جنگ، از زندان آزاد شوند.

آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه روز جمعه گفت که اوکراین تنها در ماه مه بیش از ۳۵ هزار سرباز خود را از دست داده است.

منبع: مشرق

681136