همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد؛

محفل ادبی، در سوگ خورشید نشست

براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در محفل ادبی "در سوگ خورشید" گفت: امروزه ایران اسلامی که سمبلی موفق از اداره اجتماع به مدد دین است، مصداق بارزی از خاری در چشم و استخوانی در گلو برای دنیای استکبار است.
تصویر محفل ادبی، در سوگ خورشید نشست

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ امروز 13خرداد همزمان با فرا رسیدن سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، بزرگداشتی بدین منظور از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این بزرگداشت که با عنوان در سوگ خورشید بود حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ ضمن عرض تسلیت و تعزیت بمناسبت سالروز عروج و ارتحال ملکوتی حضرت امام ره و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر و والا مقام این نظام مقدس به ویژه شهدای ۱۵ خرداد عنوان داشت: اینکه ما نسبت به شعائر انقلابی و مذهبی خود اهتمام داشته و حساسیت و توجه نشان دهیم نشانگر بیداری هوشیاری و ارادت ما نسبت به داشته‌های معنوی و انقلابی مان است.

وی افزود: هر جامعه‌ای اگر به ایام الله خود و به داشته ها و مفاخر معنوی و فرهنگی خود توجه داشته و به آنها افتخار کند و بداند که از چه پیشینه مستغنی ای برخوردار است، آن جامعه بیدار و پویاست .

براتی گفت: اسلام در عصر حاضر حرکت طوفانی خود را از سال ۴۲ آغاز کرد و این جریان به راهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بود برای اینکه، یک نظام معنوی و برگرفته از آموزه های دینی را در کشور عزیزمان حاکم کند و همین سبب جلب توجه افکار سردمدارن دنیای معاصر امام به ایشان شد و از همان ابتدا ساز مخالفت خود را نواختند.

در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: این تعبیر که می بایست سیاست از دین جدا باشد، گفتمان غالب روزگار امام بود و ایشان به هیچ وجه به قائل این تفکر و رویکرد نبودند. حضرت امام (ره) به مانشان داد که حاکمیت دین می تواند اداره کننده دنیای پیچیده امروز ما باشد .

براتی ادامه داد: تمام تلاش بی وقفه شبانه روزی دشمن و استکبار که سمبل آن آمریکاست، این بوده و هست که نشان دهد دین به هیچ وجه قدرت و توانایی اداره جامعه و دنیای مردم را ندارد. بنابراین با تمام قوا و ظرفیت هایی که در اختیار دارد تلاش می کند که هرجا که با نگاه دینی به ویژه اسلامی به دنبال ایجاد یک حکومت، قیام می کنند، آن را سرکوب نموده و در نطفه خاموش میکنند که به فضل الهی تاکنون در خصوص ایران عزیز، موفق نبوده اند و حاکمیت دینی در کشور با مسمای نظام جمهوری اسلامی در ایران پابرجاست. اگر خدا نکرده بنا بود از پا بیفتد تا کنون افتاده بود زیرا دشمنان در رسیدن به این هدف از انجام هر دشمنی و خباثتی مضایقه نکردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: دشمنان ما در اوایل انقلاب اسلامی که حکومت نوپایی بود نتوانستند به آن لطمه وارد کنند و حال که به لطف الهی اکنون حاکمیت از استقرار مقتدرانه در اطراف و اکناف و مرزها و جغرافیای وسیع کشور برخوردار است به مدد حضرت صاحب (عج) هرگز نخواهند توانست به اهداف خود برسند.

وی افزود: امروز تمام روزنه امید دشمن، حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی است لذا هر یک از ما به اقتضای موقعیتی که داریم باید با اراده‌ای مصمم نسبت به شناخت شرایط موجود و انجام درست وظایفمان اهتمام نشان دهیم و با این کار دل مقام معظم رهبری و حضرت صاحب الزمان(عج) که صاحب اصلی این انقلاب است را خوشنود کنیم.

در پایان دبیر شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: امروزه ایران اسلامی که سمبلی موفق از اداره اجتماع به مدد دین است، مصداق بارزی از خاری در چشم و استخوانی در گلو برای دنیای استکبار است.

گفتنی است؛‌ سخنران این محفل ادبی حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خضری امام جمعه موقت شهر قزوین بود و شعرخوانی تعدادی از شاعران شاخص استان در رثای حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت و مداحی مداح اهل بیت (علیهم السلام) مسعود یکه زارع از دیگر بخش های این مراسم بزرگداشت بود.

681123