ماجرای هشدار صداوسیما درباره برنامه انتخاباتی چیست؟

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما به خبرگزاری‌ها و سکوهای صوت و تصویر فراگیر در استفاده بدون مجوز از آثار، تولیدات و برنامه‌های صداوسیما هشدار جدی داد.
تصویر ماجرای هشدار صداوسیما درباره برنامه انتخاباتی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما با اعلام اینکه برخی خبرگزاری‌ها و سکوهای صوت و تصویر فراگیر در گذشته و به ویژه اخیرا بدون کسب اجازه و اخذ مجوز از این سازمان اقدام به استفاده از تولیدات رسانه ملی به خصوص ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی کرده‌اند، هشدار داد با این اقدام غیرقانونی برخورد قانونی خواهد شد.

سیدتقی سهرابی با اشاره به اصول چهل و چهارم و یکصدوهفتادپنجم و قانون اساسی، نظریه تفسیری شورای نگهبان درخصوص اصول مذکور و ماده ۷ اساسنامه سازمان صداوسیما گفت: انتشار و پخش برنامه‌های صوت و تصویر از طریق سامانه‌های فنی قابل انتشار فراگیر برای مردم غیر از سازمان صداوسیما بر اساس اصول مذکور خلاف قانون محسوب میشود.

وی همچنین به بند ۴ ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ اشاره و تصریح کرد: تولید و پخش زنده برنامه‌ها و نیز صدور مجوز و نظارت بر پخش زنده در فضای مجازی در انحصار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.

لذا با عنایت به اینکه تولیدات صداوسیما متعلق به آحاد مردم است این سازمان اجازه نمی‌دهد که اشخاص حقیقی و حقوقی از این سرمایه عمومی درآمدزایی کرده و سوء استفاده خصوصی کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما در عین حال گفت: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به خبرگزاری‌ها و سکوهای فعال صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز امکان استفاده از قاب اختصاصی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما از جمله مناظره‌ها را فراهم کرده است. بنابراین برای فعالیت رسانه‌ای در چارچوب قانون و با مجوز رسانه ملی مانعی وجود ندارد.

منبع: صدا و سیما

680980