پافشاری خانواده اسرای صهیونیست برای اجرای توافق پیشنهادی آمریکا

خانواده اسرای صهیونیست از سران این رژیم می‌خواهند از توافقنامه پیشنهادی جدیدی که مطرح شده، حمایت کنند.

تصویر پافشاری خانواده اسرای صهیونیست برای اجرای توافق پیشنهادی آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، خانواده‌های اسرای صهیونیست که در اختیار حماس قرار دارند خواستار پذیرش فوری توافق آتش‌بس اعلامی از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هستند که هدف آن پایان‌دادن به جنگ غزه، آزادسازی اسرا و بازسازی غزه است. بااین‌حال، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اصرار دارد که شرایط خاصی باید قبل از موافقت با آتش‌بس برآورده شود.

روز جمعه بایدن از طرحی پیشنهادی رونمایی کرد که خواستار آزادسازی بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست و برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است، طرحی سه‌مرحله‌ای که بایدن از صهیونیست‌ها خواست از آن حمایت کنند.

روز جمعه، رژیم صهیونیستی تأیید کرد که نیروهایش در بخش‌های مرکزی رفح فعالیت می‌کنند، عملیاتی که منجر به آوارگی حدود یک میلیون فلسطینی و اختلال در عملیات‌های بشردوستانه سازمان ملل در منطقه شده است.

پس از سخنرانی بایدن، خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند که زمان برای پذیرش توافق توسط تل‌آویو و حماس در حال اتمام است. خانواده یکی از این اسرا گفت: «این ممکن است آخرین فرصت برای نجات جان (اسرا) باشد؛ بنابراین، وضعیت فعلی باید تغییر کند و ما انتظار داریم همه به دعوت بایدن برای پذیرش فوری توافق روی میز پایبند باشند.»

به گزارش آسوشیتدپرس، خانواده‌های اسرا رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ خویشان خود دانسته و می‌گویند: «ما می‌دانیم که دولت اسرائیل هر کاری توانسته کرده تا حصول توافق را به تأخیر بیندازد و این به مرگ بسیاری از اسرا منجر شده است.»

به گفته بایدن، بر اساس این طرح، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمان حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. بااین‌حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

در مرحله دوم این طرح پیشنهادی، حماس تمام اسرای صهیونیست را که در غزه تحت کنترل درآورده، آزاد خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم در مقابل تمام نیروهای خود را از غزه خارج می‌کند.

به گفته بایدن، سومین و آخرین مرحله این طرح پیشنهادی آتش‌بس، شامل یک طرح بزرگ بازسازی غزه خواهد بود.

بایدن همچنین با بیان اینکه از سران رژیم صهیونیستی خواسته با این طرح پیشنهادی موافقت کنند، گفت: «می‌دانم افرادی در اسرائیل هستند که با این طرح موافق نبوده و می‌خواهند جنگ تا ابد ادامه داشته باشد. بعضی از آن‌ها حتی در ائتلاف حاکم اسرائیل حضور دارند و با صراحت گفته‌اند که خواستار اشغال غزه هستند. من از رهبران اسرائیل خواسته‌ام فارغ از تمام این فشارها، از این توافقنامه حمایت کنند.»

سخنرانی بایدن روزنه‌ای از امید را به خانواده‌های اسرای صهیونیست داده است. «گرشون باسکین» مدیر امور غرب آسیا در اندیشکده «سازمان جوامع بین‌المللی» می‌گوید ظاهراً بایدن مستقیماً سکنه اراضی اشغالی را خطاب قرار داده و از آنها می‌خواهد کابینه این رژیم را به پذیرش این توافق پیشنهادی وادار کنند.

منبع: ایسنا

680888