بازطراحی سیاست‌های حوزه انرژی در دولت سیزدهم/

قادری با اشاره به اقدامات دولت رئیسی در حوزه فعال کردن دیپلماسی انرژی، بیان کرد: این موضوع در واقع نوعی بازطراحی سیاست‌های حوزه انرژی بود.
تصویر بازطراحی سیاست‌های حوزه انرژی در دولت سیزدهم/

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر قادری منتخب مجلس دوازدهم درباره میزان رسوخ علم و فناوری دانش بنیان به صنعت نفت و گاز گفت: ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه نفت و گاز پتروشیمی یکی از اقدامات ارزشمند دولت شهید رئیسی بود. نشانه‌های آن هم این است که امروزه شرکت‌های زیادی درگیر مسائل و موضوعات نفت و گاز پتروشیمی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت نفت و گاز کمک می‌کند که بخش عمده‌ای از نیاز‌های راهبردی و گلوگاهی در صنعت نفت و گاز توسط این شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی شود، افزود: اقدام مهم دیگر در مسیر ورود علم و فناوری در دولت رئیسی به حوزه نفت و گاز فعال کردن پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشور‌های آمریکای لاتین بود، در این پالایشگاه‌ها ایران علاوه بر اینکه اقدام به صادرات علم و فناوری و تجهیزات دانش بنیان‌ها کرد به سهام دار این پالایشگاه‌ها هم تبدیل شد.

منتخب مجلس دوازدهم ادامه داد: اقداماتی در حوزه بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده‌ایم. ‌امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که از خام فروشی جدا بشویم و بتوانیم با اتکا به علم و فناوری به روز این شرکت‌های دانش بنیان تمام این انرژی‌ها را به فرآورده نهایی تبدیل کنیم.

قادری گفت: باید اقداماتی هم در راستای ماده 12 رفع موانع تولید و صرفه‌جویی انرژی در کشور باید برداشته شود. در زمینه توسعه‌ایستگاه‌های سی ان جی نیز انجام شده که در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری است، نیز در دولت سیزدهم انجام شد.

قادری ادامه داد: از سوی دیگر اقداماتی در دست است که بتوانیم نرم‌افزار‌های پخش انرژی را در کشور با توان دانش بنیان‌ها هوشمند و سراسری کنیم.

این منتخب مجلس دوازدهم توضیح داد: اقدامات دولت رئیسی در حوزه فعال کردن دیپلماسی انرژی در واقع نوعی بازطراحی سیاست‌های حوزه انرژی بود. اقداماتی که در ونزوئلا انجام شد تا ما بتوانیم در حوزه نفتی آن‌ها ورود کنیم و پالایشگاه‌های آن‌ها را توسعه دهیم و از می‌عانات گازی و نفت خام ایران در تولیدات این پالایشگاه‌های استفاده کنیم اقدام مهمی بود که در دولت سیزدهم انجام شد

نماینده شیراز و رزقان در مجلس دوازدهم بیان کرد: اقدامات انجام شده در پارس جنوبی و افزایش استخراج نفت و تولید گاز، بهره‌برداری از فاز 11 پارس جنوبی از جمله سایر موفقیت‌های دولت سیزدهم بود.

منبع: تسنیم

680734