وضعیت ثبت نام محمدباقر قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری

با وجود اینکه محمدباقر قالیباف روز گذشته به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، اما گمانه زنی ها همچنان درباره کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس در روایتی وضعیت کاندیداتوری قالیباف در انتخابات را تشریح کرد.
تصویر وضعیت ثبت نام محمدباقر قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس دوازدهم در گفت و گو با سازندگی درباره حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: «دلیل اصلی اینکه فراکسیون مستقلین به ریاست قالیباف رای داد این بود که قالیباف رسماً اعلام کرد در پارلمان می‌ماند و هرگز کاندیدای ریاست‌جمهوری نخواهد شد. فراکسیون مستقلین درحال حاضر قدرتمندترین فراکسیون مجلس دوازدهم محسوب می‌شود و تمایل اعضای او به ریاست قالیباف، او را وارد پنجمین سال ریاستش کرد. جریان‌های اصولگرایی مانند پایداری، مصاف و امنا هنوز اما به جمع‌بندی و اتحاد نرسیدند و با این اوصاف امکان اینکه از درون این طیف‌ها دو فراکسیون خارج شود بسیار است.»

در پی تصدی ریاست مجلس توسط محمدباقر قالیباف، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پیامی به وی بابت این مهم تبریک گفت.

به گفته این عضو فراکسیون مستقل مجلس، دلیل رای بالای قالیباف برای ریاست پارلمان، نظر مثبت فراکسیون مستقلین بود زیرا قالیباف به آنها گفت که در مجلس خواهد ماند. او ادامه داد: «هیات مذاکره هیات مستقلین که مذاکرات مربوط به انتخابات هیات‌رئیسه را انجام می‌داد در دیداری که با آقای قالیباف داشتند، قالیباف رسماً اعلام کرده بود که بنای رفتن به ریاست‌جمهوری ندارد و محکم پای مجلس می‌ایستد و مجلس را مدیریت خواهد کرد لذا گرایش بیشتری به سمت آقای قالیباف پیدا شد که بالاخره ایشان برای امور مجلس مصمم هستند و به دنبال صرفاً پست و موقعیت نمی‌گردد. آن‌طور که شخص قالیباف اظهار کرد، می‌خواهد در مجلس بماند. این سخنان او تاثیر بسیار مثبتی داشت برای اینکه آرا به سمت ایشان تمایل پیدا کند.»

منبع: اقتصادنیوز

680518